Molio bih vas za savjet i odgovor na pitanje jesam li zgriješio jer sam otišao na seminar »apostola Lorensa Novosela«, a zove se »Čista istina«. Bio sam na propovijedi nekoliko puta i svidjela mi se propovijed, jer on propovijeda Isusa i Boga Otca, čita i tumači Bibliju te blagoslovi i iscjeljuje ljude. Moram vam reći da sam katolik vjernik i da sam kršten u našoj Katoličkoj Crkvi, te sam čuo da on iscjeljuje, a imao sam tri srčana, prehodao dva moždana i teške dvije operacije kralježnice pa sam zbog toga išao na propovijedi i iscjeljenje. No nije mi ništa pomoglo, a u tijeku jedne propovijedi mi je i pozlilo (predinfarktno stanje) te sam napustio propovijed i više nisam dolazio. Molim vas da mi odgovorite znate li nešto o tome i tko su ti ljudi. Malo sam pretraživao na internetu i nisam baš oduševljen komentarima.
Od srca vas pozdravljam i molio bih vas da mi savjetujete i odgovorite je li to u skladu s našom katoličkom vjerom ili je to nekakva sekta (to sam našao u komentarima, kao i osude Lorensa Novosela i Stjepana Šarića koji zajedno to rade).
Čitatelj
Već Vam je Vaša savjest jasno poručila da ste zbog svoga teškoga zdravstvenoga stanja učinili pogrješan korak i možda podlegli nečijemu prijedlogu da pomoć, po našemu sudu, potražite na neprikladnu mjestu. Kako o spomenutoj osobi ne znamo puno, oslonili smo se na neprijeporno jasan odgovor što ste ga i sami mogli pronaći na internetskim stranicama »Hrvatskoga areopaga«, koji prenosi članak iz časopisa »Veritas« (lipanj 2017.). Taj članak na najbolji mogući način govori upravo o onome što i Vi, u neku ruku, pišete, tj. da »svojim strastvenim nastupima, nema sumnje, Lorens Novosel osvaja slušatelje«.
»Razmetanjem biblijskim citatima, poglavljima i recima, impresionira osobito one koji u životu Bibliju nikada ni pročitali nisu. Broj lorensovaca se, razvidno je, umnožava. Posljedica toga su polemike oko njegova lika, koje se najdramatičnije prelamaju preko obitelji. Mada smo o Lorensu Novoselu već pisali (Veritas, br. 5, svibanj 2015.), pisma čitatelja potvrđuju da nije na odmet neke odgovore i više puta ponoviti«, piše »Veritasov« autor i dodaje:
»Novoselu valja odati priznanje za predanost vlastitom uvjerenju koje, nažalost, s njime ne dijelimo. Sa sramom moramo priznati i da su neki njegovi prigovori na račun kršćanskih Crkava utemeljeni: poput inercije u određenim crkvenim krugovima, odsutnosti žara u evangelizaciji, prisutnosti praktičnoga bezboštva ispod kršćanske fasade. Štoviše, bili bismo radosni kada bi Lorens Novosel bio pravi Apostol Isusa Krista, kako se javnosti i predstavlja, reformator Crkve poput sv. Franje, ali, nažalost, on to nije. On je oponent kršćanskim Crkvama, ‘protestant’ u duši, ‘slobodni strijelac’, koji nastupa s buzdovanom ‘čiste istine’ koja je za katolike, ne zamjerite, isključivo Isus Krist: ‘Ja sam Put i Istina i Život: nitko ne dolazi Ocu osim po meni’ (Iv 14,6). ‘Čista istina’ je da se Ocu dolazi jedino po Isusu Kristu. Amen«, piše autor JOB te potom pitanjima pojašnjava na kojim to izvorima Lorens Novosel temelji tu svoju takozvanu »čistu istinu«:
»Na privatnim objavama vidovnjaka što ih je Crkva osudila. U prvom redu na objavama Emanuela Swedenborga (1688. – 1772.), ‘patrijarha’ New Agea, koji je putem ‘kanaliziranja’ od navodnog Isusa Krista primio misiju da svijetu otkrije ‘ezoterijsko kršćanstvo’ i ‘duhovno značenje Biblije’. Swedenborgova groteskna egzegeza Biblije integrirala je reinkarnaciju i hermetička načela, a njegovi sljedbenici (‘svedenburžani’) nastavili su njegovu misiju kroz Crkvu Novog Jeruzalema. Na Swedenborgovim objavama crpili su nadahnuće mnogi suvremeni pokreti i sekte, među njima svoju ‘čistu istinu’ i Lorens Novosel.«
Za njega autor tumači da se kao izvorima služi i objavama »vidovnjakinje Berthe Dudde (1891. – 1965.), krojačice rođene u Liegnitzu u Šleziji (današnja Poljska), bez vjerskog znanja i pripadnosti ijednoj Crkvi, što je obilježje suvremenih duhovnih nomada, kojima pribrajamo i Lorensa Novosela. Od 15. srpnja 1937. ona kanalizira poruke od ‘unutarnjeg glasa’, ukupno 9030 numeriranih jedinica, kristocentričnog sadržaja, s elementima gnostičkih, budističkih, hinduističkih i drugih sadržaja. Naučava da su apokaliptična vremena započela 12. studenoga 1953. Njezina astronomska tumačenja, ispostavilo se, proturječe znanstvenim spoznajama, a vjerske objave proturječe onoj sadržanoj u Bibliji. Lorens ih drži za ‘čistu istinu’.« Novosel se kao izvorom za tu istinu koristi učenjem Jakoba Lorbera (1800. – 1864.), rođenog u Kanjiži, između Maribora i Šentilja, koje je osudio Prvi vatikanski sabor.
»I on se nadahnjivao na djelima Emanuela Swedenborga, kabalista Jakoba Böhmea (1575. – 1624.), i drugih vidovnjaka, dok nije začuo ‘unutarnji glas’ koji mu se obratio 15. ožujka 1840. riječima: ‘Ustani, uzmi svoje pero i piši!’ Kao ‘Božji pisar’, u što je sam bio uvjeren, napisao je 25 svezaka kontroverznih objava, od kojih svaki sadrži više od 500 stranica. Egzegeza njegovih djela Lorensova je ‘čista istina’«, jasno tumači »Veritas«, koji među ostalim ističe: »U ‘čistoj istini’ Lorensa Novosela ne trebamo tražiti kršćansko pravovjerje jer Lorens s kršćanstvom ima malo ili nema nikakve veze. Stoga je razumljivo što odbacuje Crkvu, euharistiju, Mariju, svetce, crkvenu hijerarhiju, osporava autoritet Svetoga pisma…«
Neka Vam to bude dovoljno da se uz našu najveću svetkovinu Uskrsa vratite pravom Izvoru – i svoje vjere i svojega života – Kristu uskrslom koji neka Vam, kao vjerniku katoliku, bude jedini Put, Istina i Život, a izvor utjehe i u teškim trenutcima i u patnji neka Vam bude iskrena ispovijed i euharistija.