Dvije stotine radnih sati uložio je hrvatski umjetnik iz Austrije Zoran Lucić u križ izrađen u drvu divlje trešnje iz Gornje Austrije sa 14 graviranih i ugrađenih ljuski jaja ptice emu na kojima su prikazane postaje križnoga puta. Taj je križ – visine 2 metra, a širine 1,3 metra – u srijedu 14. listopada umjetnik kao dar Hrvatskoga doma u Beču darovao Papinskomu hrvatskomu zavodu sv. Jeronima u Rimu, a preuzeo ga je rektor Zavoda Marko Đurin. Ranije toga dana umjetnik rodom iz Slavonskoga Broda koji od 1999. godine živi u Austriji, sada sa suprugom i kćeri u gradu Oberwaltersdorfu 30-ak kilometara udaljenom od Beča, sudjelovao je na općoj audijenciji te se kratko susreo s papom Franjom, koji je tom prigodom blagoslovio križ i udijelio svoj blagoslov.
»Taj je događaj za mene neopisiv, to je kruna moga stvaralačkoga rada. Teško je opisati dojmove koji su me obuzeli u tom trenutku susreta licem u lice uživo s papom Franjom. Križ je bio izložen na postolju, a kada je Sveti Otac došao do nas, prošao je rukama po ljuskama emuovih jaja i postajama križnoga puta te izrazio divljenje. Progovorili smo i nekoliko riječi, zanimalo ga je odakle potječu ljudske, kako to radim. Zaista će mi ti trenutci ostati vječno upisani u sjećanje«, rekao je Lucić za Glas Koncila o susretu s papom Franjom. Naime, prvotni susret bio je planiran u ožujku, no zbog pandemije su audijencija i susret otkazani dva dana uoči održavanja jer je Italija uvela potpuno zatvaranje. Sada je u pratnji 51-godišnjega umjetnika Lucića bio i predstavnik Hrvatskoga doma Beč Željko Batarelo, a križ su nakon Papina blagoslova predali Zavodu sv. Jeronima. No ipak ni Papi nisu došli »praznih ruku«: naime, papa Franjo je dobio emuovo jaje visoko 13, a široko 6 cm s ugraviranim papinskim grbom.
Ideju da ugravira četrnaest postaja križnoga puta na ljuskama jaja ptica emu koje su karakteristične za područje Australije umjetnik Lucić dobio je još prije pet godina, no brinulo ga je kako to tehnički izvesti. »Križ sam izrađivao 4-5 mjeseci kada je dozrela ideja da to bude na križu. Dugo me mučila briga kako to izvesti, a da slike postaja budu vidljive na udaljenosti od metar ili dva. Prvotna je ideja bila da postaje izrađujem na nojevim jajima, no na kraju sam se opredijelio za emuova jaja budući da su ona prirodne zelene boje. Kada graviram prvi sloj, dobijem lijepu svijetlozelenu boju, a tek se trećim graviranjem dobiva bijela boja i lijep trodimenzionalni dojam«, rekao je o svojem umjetničkom pothvatu umjetnik Lucić, koji je istaknuo i veliku zaslugu hrvatskoga veleposlanika pri Svetoj Stolici Nevena Pelicarića.
Graviranjem i bušenjem jaja – kokošjih, guščjih, pačjih, nandu, nojevih, emuovih – Lucić se počeo baviti prije nešto više od pet godina. Najprije su njegove rukotvorine krasile njegov dom, a nakon pozitivnih reakcija izlagao je već na pet samostalnih izložaba u Austriji, Hrvatskoj i Italiji. Kao registrirani umjetnik u Austriji svrstan je u reprezentativne kataloge svjetskih umjetnika koji se bave takvim radom (u svijetu postoji sedam tisuća umjetnika koji se bave različitim tehnikama ukrašavanja ljudski jaja) te stvaraju neponovljiva umjetnička djela.