Laudato televizija (LTV) poručuje da »Dobro mijenja sve«, što se u njezinu slučaju u posljednjih 15 mjeseci po mnogočemu sudeći pokazalo točnim. Početci su joj vezani uz emitiranje na internetskim i kablovskim platformama, ali od prosinca prošle godine, zahvaljujući zemaljskom signalu, dostupna je gledateljima Grada Zagreba te Zagrebačke i Karlovačke županije.
Počeli su s dvanaest emisija u vlastitoj produkciji, a sada ih je dvadeset i sedam. Već treću godinu organiziraju koncert suvremene duhovne glazbe »Pogledaj srcem«, koji je u veljači ove godine okupio šest tisuća posjetitelja. Ističu i kolegijalnu podršku drugih medija, koji su u njima prepoznali istinsku kršćansku televiziju koja pomaže rastu najplemenitijega u čovjeku, a pristižu i reakcije gledatelja kojima je televizijski prijemnik postao važan upravo zbog njihova programa. Velikim blagoslovom drže i što su već četvrti put ugostili Iwu Bendera, regionalnoga menadžera Američke katoličke televizije EWTN (Eternal Word Television Network) za srednjoistočnu Europu. S posjetom je »stigla« potpora i priznanje Laudato televiziji, ali i potvrda ekskluzivnih prava o emitiranju njihovih emisija.
Direktorici LTV-a Kseniji Abramović upravo je ta najveća katolička medijska kuća u svijetu i njezina utemeljiteljica majka Angelica uzor i putokaz u radu. Dva je puta putovala u Alabamu u potrazi za njihovim znanjima i iskustvima koja je prenijela u Hrvatsku. Zahvaljujući čvrstim i prijateljskim vezama dviju televizija, gledateljima LTV-a dostupni su dokumentarni filmovi, dramski serijali, kontakt-emisije te igrani i animirani filmovi u produkciji EWTN-a. Direktorica Abramović izdvaja emisiju »Ti si Božje djelo« u kojoj dinamični voditelj Justin Fatica i skupina mladih putuju po cijelom SAD-u kako bi mladima navijestili Krista te otkriva da će u sklopu turneje EWTN-a Europom u listopadu ove godine posjetiti i Hrvatsku.
Svi koji žele posjetiti LTV moraju se uputiti prema zagrebačkoj Hondlovoj ulici. Ondje će uočiti redakciju, prostor za režiju, montažu, šminku, studio s tri pozicije… te dobiti uvid u »tajne« stvaranja televizijskoga programa čiji je cilj promicati istinito, dobro i lijepo. Dočekat će ih nasmiješena i srdačna direktorica Abramović, mladi i obrazovani ljudi te radno i prijateljsko ozračje.
Trenutno je na LTV-u 27 zaposlenika (od kojih je pet na stručnom osposobljavanju) i 76 volontera. Laici, svećenici, redovnici i redovnice okupljeni su oko zajedničke zadaće: prenijeti vječne istine na medijski zanimljiv, životan i suvremen način. Direktorica Abramović kaže da je voditi prvu katoličku televiziju u nas zahtjevno, odgovorno i zanimljivo, a to joj pokazuje da je suradnja s Gospodinom ravna avanturi. »Ne postoji fiksni, unaprijed zadani proračun i izvor financiranja. To zahtijeva, osobito od mene, veliko predanje u vjeri i pouzdanje u Božju providnost da će se dovršiti ono što je započeto. Želimo služiti Bogu, Crkvi, našoj domovini i narodu. Crkva je svojim djelima ucijepljena u život Hrvata, vjera nas je u teškim povijesnim trenutcima održala i bila putokaz. To zaslužuje imati svoj glas po televiziji kao velikomu mediju.«
Svjesni su svojih ljudskih ograničenja pa računaju i na pomoć s visina. Od samih početaka mnogi upućuju svoje molitve za rast LTV-a, a zaposlenici se četvrtkom okupljaju na klanjanju pred Presvetim na Jordanovcu te imaju zajedničke duhovne obnove. LTV promiče kršćanske vrijednosti, hrvatsku riječ, baštinu i kulturu. Posebice se trude oko osnaživanja obitelji i poštivanja ljudskoga dostojanstva pa stvaraju program koji pronalazi put do svih članova obitelji.
Emisije »Papa s nama«, »Razlog nade«, »Minute za tebe«, »Katolički kalendar« i dr. namijenjene su duhovnomu rastu. Javne i stručne osobe komentiraju društvene i političke teme u »Prosudbi« i »Šahovnici«. Suosjećanje prema starijima tematizira emisija »Naši stari susjedi«, a za mlade je rezervirana emisija »Zajedno u mladosti«. Jedini u Hrvatskoj donose dinamičnu emisiju »Svijet očima Vatikana« produkcijske kuće Rome reports, povezani su s Isusovom domovinom i korijenima kršćanstva u »Vijestima iz Svete Zemlje«, prate mnoge događaje iz života Crkve u Hrvatskoj te svojim dokumentarnim filmovima otvaraju zapostavljene teme iz mučeničke hrvatske povijesti.
Direktorica Abramović ističe da su »zauzeli« 51. mjesto po gledanosti od 138 kablovskih televizija, da su dostupni trećini hrvatskoga auditorija te da su time pokazali kako postoji potreba za specijaliziranim vjerskim kanalom. LTV se financira redovitim mjesečnim iznosom iz Zaklade »Rhema« te donacijama ljudi u domovini i inozemstvu, među kojima su i hrvatski svećenici i redovničke zajednice. Posebnu zahvalnost izražavaju sisačkomu biskupu Vladi Košiću, koji ih redovito financijski potpomaže, te zadarskomu nadbiskupu Želimiru Puljiću. Valja spomenuti i Klub prijatelja LTV-a u koji su pozvani svi oni koji, u skladu sa svojim mogućnostima, žele odvojiti i najmanji iznos za rast i jačanje LTV-a.
Mateja Potroško ubrzo se nakon studija novinarstva zaposlila na LTV-u. Tada ih je bilo samo troje u redakciji, a danas su velika obitelj. Surađuje s volonterima koji vode i uređuju emisije, dogovara termine snimanja te usklađuje njihove obveze i prostor u studiju. Uz sve to radi i novinarski posao, na terenu i na Laudatovu portalu. Kaže da je njezino poslanje na LTV-u raditi s ljudima i za ljude s kojima dijeli pozitivne priče i iskustva, da ima veliku odgovornost prema struci i prema Bogu jer sudjeluje u božansko-ljudskom projektu.
Za mjeru humora i smijeha zaslužni su mladi kreativci Marin Periš, Stanko Stojić i Matej Sunara sa svojom »Božanstvenom komedijom«. Počeli su prije sedam godina s projektom »Hrvatsko nadzemlje« koji danas u Splitu mjesečno okuplja pet stotina mladih ljudi. »Nadzemlje« ih je dovelo do LTV-a i humoristične emisije koja prati najveću gledanost i po nekima je brend televizije. Emitiraju se svake druge nedjelje u večernjem terminu.
Splićanin Stanko Stojić upravo se iz tog razloga nakon nekoliko godina vjeroučiteljskoga staža preselio u hrvatsku metropolu. Ističe da je glavni cilj emisije promatrati i komentirati društvene fenomene kroz humor i blagu, kreativnu satiru s vjerskoga stajališta. »Hrvati se mogu i trebaju puno više smijati i moraju se osloboditi mišljenja da govor o vjeri treba biti strog i ozbiljan. Imamo genijalnu poruku kršćanstva, ali ju često prenosimo na nezanimljiv način. Kao vjernici bismo trebali komunicirati duhovito, opušteno i poticajno, pri čemu možemo slijediti primjer pape Franje.«