»Krizi srednjih godina«, jednomu od izazova suvremenih brakova i obitelji, vjerojatno pridonosi i filmska i popularna kultura, a ne samo stvarni međuljudski odnosi. Nejasan pojam – koji filmovi prikazuju kao trenutak u bračnom životu u kojem primjerice muž, nakon navršene 45. ili 50. godine, odluči kupiti skup automobil ili športski motocikl i pritom zanemari sve obiteljske obveze – zasigurno je nepoznanica za generaciju djedova i baka.
Pojmom »krize srednjih godina«, ne uzimajući ga kao znanstveno utemeljen, nego kao metaforu, pozabavio se i projekt »Obitelj i mediji« da bi prikazao svojevrsnu krizu s kojom se u suvremenom društvenom kontekstu mogu suočiti ne oni koji navrše 50 godina, nego oni dvostruko mlađi – dvadesetpetogodišnjaci. Upravo je razdoblje između 25. i 30. godine prijelomno jer se tada u životima mladih nižu vrlo važni događaji, svojevrsni kameni međaši – završava se fakultet, pronalazi se ozbiljno radno mjesto, stupa se u brak, osniva se obitelj, gradi se zajednički dom… »U tom razdoblju iznenada se postaje odraslom osobom i shvaća se da u životu nije sve tako jednostavno kao što se možda činilo i pritom se dolazi i do suočavanja s nesigurnostima… Novopečeni diplomanti brzo se nađu u poziciji da osim profesionalnih iskustava donose i ‘odrasle odluke’, zbog čega preispituju i neke svoje ranije odluke. To su godine u kojima pojedinac nanovo otkriva sebe, svoje mogućnosti i svijet koji ga okružuje te stječe identitet odrasle osobe«, pojašnjavaju iz »Obitelji i medija«. Puno je činitelja koji su dio suvremenoga života, a produbljuju krizu nesigurnosti: međuljudski odnosi koji nisu uvijek čvrsti, nego i fluidni, tehnologija koja se sve brže razvija, gospodarska kriza i financijska neizvjesnost, kao i neizvjesnost na tržištu rada. No, prema »Obitelji i medijima«, odlučnost je jedan od odgovora na spomenute činitelje. »Mladi trebaju donositi vlastite odluke, koje su utemeljene na njihovim idejama i koje prate njihovu volju uz svijest da sve što se učini nije nepopravljivo i da nikada nije kasno učiniti i dodatnu promjenu«, zaključuju iz »Obitelji i medija«.