Određeni romani i naslovi nikada ne silaze s polica knjižara i knjižnica iako su možda napisani desetljećima, pa i stoljećima prije »naših dana«. Čini se da knjige koje mogu ispričati dobru priču i čitatelju otkriti makar djelić Istine nikada ne prestaju biti relevantne. Upravo je projekt »Obitelj i mediji« u više navrata djeci, njihovim roditeljima i općenito mladima preporučivao dobre naslove i poticao ih da razvijaju vještinu čitanja.
Nedavno je europski projekt donio i pomalo iznenađujuće rezultate istraživanja: mladi su u vrijeme pandemije počeli puno više čitati i lijepu su književnost otkrivali na nov način. Naime, istraživanje koje je provela organizacija »GoStudent« među talijanskim tinejdžerima pokazalo je da je 51 posto mladih u vrijeme pandemije čitalo više nego ranije. Samo je osam posto ispitanika izjavilo da su tijekom protekle dvije godine, u vrijeme različitih mjera ograničenja kretanja, čitali manje nego inače. Istraživanje je provedeno i u drugim zemljama – Meksiku, Španjolskoj, Grčkoj i Njemačkoj i pokazalo je sličan trend porasta popularnosti čitanja među mladima. Među štivom koje mladi rado izabiru, pokazalo je istraživanje, vrlo važno mjesto imaju djela poput trilogije »Gospodar prstenova« Johna Ronalda Reuela Tolkiena ili glasovitih kriminalističkih romana Agathe Christie. Treba promišljati o ulozi škola u poticanju mladih na čitanje klasika književnosti, koji i danas trebaju imati temeljnu ulogu u odgoju i obrazovanju mladih, smatraju iz »Obitelji i medija« i dodaju: »Pravi je izazov naučiti mlade kako treba čitati velike romane i književna djela. Nije dovoljno proučavati odnose u svakom djelu, nego je potrebno nanovo otkrivati povezanost između priče i svijeta. Najzad, književnost proširuje naše horizonte te nas potiče da gradimo nove poglede i razumijevanja svijeta u kojem živimo«.