Samo nekoliko klikova potrebno je u digitalnoj eri da bi se došlo do željenoga proizvoda. No projekt »Obitelj i mediji« upozorava da internetska kupnja nije nešto zanemarivo, nego jedna od najradikalnijih promjena u svakidašnjici društva u posljednjih nekoliko desetljeća. Fenomen na koji se posebno osvrću iz »Obitelji i medija« jest pitanje vjerodostojnosti recenzija proizvoda koji se kupuju preko interneta.
»Na društvenim mrežama i na internetu neprestano smo bombardirani tolikim reklamama koje nas ‘savjetuju’ zašto i kada trebamo kupiti neki proizvod, a uz neki proizvod ponekad su vidljive samo pozitivne povratne informacije i recenzije. No jesmo li sasvim sigurni da je sve ono što je napisano točno? Trebamo li imati barem zrnce sumnje da neki komentar nije zapravo iskren, nego da zapravo prikriva nešto?«, pitaju se iz »Obitelji i medija« te dodaju: »Internet nudi gotovo neograničene mogućnosti kada je riječ o usporedbama cijena i proizvoda.
Tradicionalno oglašavanje više nema toliku moć uvjeravanja, posebno među novim generacijama.« Stoga je recenziranje određenoga proizvoda možda najkraći prečac do uvjeravanja potencijalnoga kupca da je upravo taj proizvod ono što on treba. No mnogi se prodavači u tzv. e-trgovinama ne vode previše etičkim načelima pa plasiraju i lažne recenzije te preporuke koje nisu utemeljene na činjenicama i stvarnoj kvaliteti proizvoda.
Takvi proizvodi, ali i usluge, prodaju se i na glavnim »e-tržnicama«, kao što su Amazon ili Ebay, upozoravaju iz »Obitelji i medija« te zaključuju: »Ne postoji učinkovita metoda kojom je moguće identificirati lažnu recenziju ili preporuku. No jedini dostupni alat jest zdrav razum kupca! Želimo li kupiti neki proizvod ili večerati u nekom restoranu, trebali bismo izbjeći upadanje u zamku čitanja samo pozitivnih komentara te uzeti vremena da analiziramo što piše i u negativnim recenzijama. Možda upravo takve komentare ostavljaju ‘stvarni ljudi’ koji iskreno – i bez nekih dodanih nagrada – iznose svoje osobno mišljenje o nekom proizvodu. Ponekad se čini da je u digitalnom svijetu, koji je prepun raznih krivotvorina, pronaći pouzdanu povratnu informaciju gotovo isto što i utopija«.