Belgijska braća Jean-Pierre i Luc Dardenne – redatelji, scenaristi i producenti – ne samo da su majstorski filmski stvaraoci s nizom nagrada, posebice u Cannesu, nego su i veliki humanisti. U svojim se filmovima zauzimaju za svakoga čovjeka, bore se za socijalnu pravdu, osvjetljavaju društvenu nepravdu, otkrivaju prikrivene igrice kojima moćni tlače podčinjene, traže ljudsko dostojanstvo za imigrante i obespravljene.
Njihov najnoviji film »Nepoznata djevojka«, predstavljen lani u Cannesu, na tragu je navedenih autorovih zauzimanja, dodajući još jedno, a to je važnost imena svakoga čovjeka. Odnosno, ime je to kojim se potvrđuje da je čovjek uopće živio, jer bez imena kao da ga nije ni bilo. Posebice je bitno da se ne pokopa i ne znajući njegovo ime. To je u filmu i glavna vodilja vrlo požrtvovne mlade liječnice Jenny (Haenel), koja i mimo policije traži da se ustanovi tko je bila djevojka koju su našli mrtvu blizu rijeke te da se pokopa s imenom.
Film je snimljen u malom belgijskom gradu gdje se radnja zbiva, dugim kadrovima, sporijega ritma, bez pozadinske glazbe i samo s prirodnim zvukovima, te s mnogo tišine. Vrlo je glumački uvjerljiv, iako nema poznatih glumaca, nego onih tek u usponu. Sve se događa u nekoliko dana.
Veoma dobro u filmu se tematizira liječnički posao i bitne karakteristike dobroga liječnika, motivi izbora toga zanimanja, posebice preko lika mladoga stažista Juliena (Bonnaud) kod pravedne liječnice Jenny, te različiti bolesnici. Usto, pokazuje se i utjecaj na zdravlje zbog stresa i životnih problema kod mladića Bryana (Minnella) i njegova otca (Renier), koji će biti ključni da se slučaj riješi i dođe po pravoga imena nesretne stradale djevojke.