Europski projekt »Obitelj i mediji« predstavio je na svojim mrežnim stranicama rezultate istraživanja o globalnom povjerenju koje je provela međunarodna organizacija »Edelman Trust«, koja istraživanja javnoga mnijenja o povjerenju provodi niz godina.
Međunarodna istraživačka organizacija usmjerila se na četiri područja povjerenja u svijetu, na vlade, poslovni svijet, medije i nevladine organizacije. »Edelman Trust« angažirao je 36 tisuća ispitanika iz 28 zemalja.
Iako je istraživanje pokazalo pad povjerenja u medije tzv. glavne struje, znakovit je i rezultat vezan za društvene mreže. Naime, i one su na udaru kritika »običnih« građana zbog njihove sklonosti prikupljanju »lajkova«, umjesto usmjeravanja na istinu i kvalitetu informacija. Zato građani sve manje vjeruju i društvenim mrežama, iako su one možda korištenije od nekih tradicionalnih medija kada je riječ o pronalasku informacija. S druge strane ispitanici smatraju da vlade i političke institucije, koje u demokratskim poredcima imaju mandat građana da rješavaju društvene probleme, ne rade dobro svoj posao. Zato im građani diljem svijeta sve manje vjeruju te se u smislu pronalaska konkretnih i brzih rješenja sve više oslanjaju na poslovni svijet i nevladin sektor. Većina sudionika istraživanja koje je proveo »Edelman Trust« smatra da je unatrag godinu-dvije došlo do novoga rasta jaza između bogatih i siromašnih. »Oni koji imaju visoke prihode skloniji su vjerovati institucijama, a oni s nižim prihodima pokazuju rastuće nepovjerenje, što ostavlja prostor za utjecaj teorija zavjera, populizam i širenje lažnih vijesti«, pojašnjavaju iz »Obitelji i medija«.
»S obzirom na podatke, otvoreno ostaje pitanje kako se možemo suočiti s aktualnim svjetskim krizama ako ne vjerujemo onima čiji bi zadatak trebao biti suočavanje s njima. Oni kojima bismo trebali vjerovati nemaju autoritet i na njihovo mjesto dolaze drugi… Potrebno je uspostaviti novu ravnotežu u kojoj će svatko igrati svoju ulogu i u kojoj će se surađivati tako da čitavo društvo ima koristi. A da bi se to dogodilo, usmjerenje treba premjestiti sa sebičnih interesa na opće dobro«, zaključuju iz »Obitelji i medija«.