»IZAZOVI« NA DRUŠTVENIM MREŽAMA (2) Emotivna nezrelost kao jedan od razloga popularnosti snimljenih nepodopština

Foto: Shutterstock

Osim motiva zarade, jedan od razloga raširenosti »izazova« na društvenim mrežama nalazi se i u nezrelosti onih koji snimaju videouratke u kojima izvode različite nepodopštine, ali i u nezrelosti onih koji takve »influencere« prate, upozoravaju iz europskoga projekta »Obitelj i mediji«.

»Suočeni smo pritom s dvjema nezrelostima – s jedne je strane riječ o kognitivnoj nezrelosti, a s druge o onoj emotivnoj. U takva se ponašanja na društvenim mrežama mladi upuštaju jer ne mogu kontrolirati svoje emocije.

»Na odraslima je da provedu više vremena s mladima, da im pomognu u izgradnji njihovih osobnosti na zdrav način, da im pokažu da prava snaga nije u riskiranju života, nego u njegovu darivanju. A za to treba biti prisutan, uvijek, čak i u trenutcima slabosti i izmorenosti«, napominju iz »Obitelji i medija«.

Djeca se često upuštaju u rizična ponašanja jer im nedostaju druge strategije uz koje bi mogla, primjerice, graditi svoj identitet, ispitati koje su njihove granice i kako razvijati veću samostalnost«, pojasnila je dr. Gaia Cuccě s Katoličkoga sveučilišta Svetoga Srca. Na tragu dr. Cucci iz »Obitelji i medija« predlažu da se svi videi u kojima su zabilježene različite nepodopštine koje mogu biti vrlo opasne ograniče posebnim standardima sigurnosti. To znači i njihovo uklanjanje s interneta, a ne nagrađivanje »lajkovima« i zaradom od oglašavanja, što je trenutačni slučaj. »Uzmimo za primjer YouTube – ondje standardi sigurnosti nisu visoki jer se svatko može snimiti i staviti video na internet. A ako se tu pojavi nedovoljno odgovoran mladi pojedinac, time se pokreće razarajuća spirala, pojavljuje se opasnost koja dobiva svoju publiku i privlači sljedbenike«, napominju iz »Obitelji i medija«.

No »izvanjske mjere zaštite« tek su dio rješenja. Suradnici projekta »Obitelj i mediji« također pitaju: »Trebamo doći do korijena problema – zašto toliko mladih ljudi treba takve ‘izazove’ da bi se osjetilo živima i kako postupiti prema mladima tako da ih potaknemo da svoje talente stave u službu drugih?« »Na odraslima je da provedu više vremena s mladima, da im pomognu u izgradnji njihovih osobnosti na zdrav način, da im pokažu da prava snaga nije u riskiranju života, nego u njegovu darivanju. A za to treba biti prisutan, uvijek, čak i u trenutcima slabosti i izmorenosti«, zaključuju iz »Obitelji i medija«.

10 000 pratitelja potrebno je privući na nekoj od društvenih mreža da bi se došlo do razine »mikroinfluencera«. Oglasi koji se pojavljuju na njihovim kanalima plaćeni su, a jedan od načina privlačenja »lajkova« i pratitelja među mlađim »mikroinfluencerima« jest i snimanje različitih »izazova« i objavljivanje drugih nepodopština.