U pedijatrijske i pedagoške udžbenika kao sveprisutno upozorenje posljednjih je godina ušla činjenica da digitalni mediji imaju itekako ozbiljne posljedice na razvoj djece i mladih. »Djeca svijet trebaju spoznavati preko svojih pet osjetila. Za svoje najmlađe dobi ona moraju naučiti kako rukovati predmetima, kako ‘eksperimentirati’ raznim materijalima i kako raspoznavati različite zvukove i mirise. Staviti ispred njih ekran, koji im privuče svu pozornost, znači ostaviti ih bespomoćnima. Razvoj njihovih osjetila tako postaje ograničen«, upozoravaju iz »Obitelji i medija« te roditeljima predlažu da se zajedno sa svojom djecom vrate jednomu od najstarijih medija, radiju.
»Za razliku od drugih medija, radio nije skup i ne oduzima svu našu pozornost, i možemo ga slušati i istodobno raditi druge stvari«, napominju iz »Obitelji i medija« i dodaju: »Radio također stimulira jer nam dopušta i da zatvorimo oči i koristimo se maštom.«
»Zamislimo šestogodišnjega dječaka koji voli nogomet. Slušanje utakmice, umjesto gledanja na nekom ekranu, natjerat će ga da se koristi i maštom. Trebat će se i više koncentrirati da bi pohvatao što igrači rade na terenu. Radio je medij koji nas potiče na slušanje, što je posebno korisna vještina«, podsjećaju iz »Obitelji i medija«. Usporedili su i slušanje radija sa slušanjem audioknjiga. »Umjesto da djecu ostavimo na kauču da gledaju crtane filmove u kojima slike objašnjavaju sve – što dijelom i ograničava razvoj njihove mašte – zašto ih ne bismo ostavili da slušaju priče i tako razvijaju maštu?« pitaju se iz »Obitelji i medija« te dodaju da bi se slično pravilo moglo primijeniti i kada je riječ o slušanju glazbe. Nema potrebe da uz glazbu oni prate i videospotove. »Kada djecu prepustimo samo glazbi, bez pratnje slike, ona će vjerojatno spontano i zaplesati«, zaključuju iz »Obitelji i medija«.