GOVORI NAM SLUGA BOŽJI FRANJO KUHARIĆ Prva među otkupljenima

Na početku adventskoga vremena Crkva slavi blagdan Bezgrješnoga Začeća Blažene Djevice Marije! Došašće ili advent vrijeme je priprave za Božji silazak k ljudima i u povijest, Utjelovljene Riječi u krilu Djevice Marije snagom Duha Svetoga.

U tom Božjem djelu prisutna je Marija kao izabrana Majka Isusova.

Da bismo razumjeli što znači Bezgrješno Začeće Blažene Djevice Marije, moramo čuti Božju objavu o događajima koji su se dogodili na početku stvaranja. Dogodio se pad, grijeh, odbacivanje Boga kao vlastita Stvoritelja, odbacivanje njegove ljubavi.

Jedino ljudsko stvorenje koje nije bilo ranjeno istočnim grijehom, nego već u svom postanku ispunjeno milošću, bila je Blažena Djevica Marija. Zato je od svoga početka i kroz cijeli svoj život bila sva Božja, čista od svakoga i najmanjega grijeha, »Bezgrješna«

Iz toga izvora dolazi grijeh u čovjeka. Kako nam slikovito i znakovito opisuje knjiga Postanka, đavao je zaveo čovjeka na istu pobunu, na isto odbacivanje Boga, na istu oholost da bude »kao Bog«.

Čovjek je povjerovao laži, a odbacio istinu; povjerovao je duhu mržnje, a odbacio Božju ljubav; čovjek je htio biti potpuno neovisan o svome Stvoritelju. To je čovjekov pad. Taj je grijeh potamnio čovjeku dušu, njegov razum, njegovu volju i njegovu savjest. Grijehom je ranjena ljudska narav i lišena Božjega života. Tim je grijehom ranjeno cijelo čovječanstvo. Taj grijeh zato nazivamo istočnim grijehom, jer istječe na sve ljude i svi se rađamo ranjeni. To se očituje u našoj sklonosti na zlo; razum je sklon zabludi protiv istine; volja je sklona neposlušnosti Božjoj volji; sloboda je ranjena da lakše biramo zlo nego dobro. I savjest može biti toliko slijepa da više ne ukazuje na dobro koje treba činiti i na zlo koje treba odbaciti.

Jedino ljudsko stvorenje koje nije bilo ranjeno istočnim grijehom, nego već u svom postanku ispunjeno milošću, bila je Blažena Djevica Marija. Zato je od svoga početka i kroz cijeli svoj život bila sva Božja, čista od svakoga i najmanjega grijeha, »Bezgrješna«, puna milosti. Takvu je milost primila po predviđenim zaslugama Isusove Žrtve na križu.

Iz knjige »Božja remek-djela«, Glas Koncila, 2002., str. 181-183