Najviše oskarovskih nominacija, čak 13, ima američki film »Oblik vode« redatelja i scenarista Guillerma del Tora, koji je za režiju već dobio nekoliko nagrada. Njegovi su filmovi vrlo dobri, ali i vrlo specifični, posebice u miješanju različitih žanrova i fantastičnoga, te s neobičnim likovima.
Sada je osmislio scenarij i uspješno režirao bajku za odrasle, romantičnu fantaziju prožetu krasnom glazbom Alexandra Desplata koja zamjenjuje riječi i dočarava osjećaje jer je sve podređeno neobičnoj ljubavnoj priči, i s posebnom estetikom.
Voda je glavna odrednica i sve je povezano s njom, i simbolično i vidljivo, čak i zelena boja dominira filmom i samo se katkad prelijeva u tamne tonove. Naizgled su postignuta atmosferičnost i sadržajnost nakrcane i referencama na filmove starije kinematografije, i političkim američko-ruskim sukobima, i znanstvenim istraživanjem u tajnom američkom centru, i neobičnim antropomorfnim vodenim stvorenjem iz amazonske močvare koje podsjeća na mitološko biće, ali i na čudovište, i simbolikom biblijske starozavjetne Rute koja zastupa pravo na sreću svih drukčijih ljudi u društvu. No u biti sve je to pomno odabrano i osmišljeno u dočaravanju 1950-ih godina, kada se radnja filma zbiva, i sve u funkciji osjećaja i ljubavi.
Izvrsna je gluma cijele glumačke ekipe, kojoj se pridružuje glumac Doug Jones koji je odličnom maskom i protetikom pretvoren u vodeno biće.
Riječ je o nijemoj spremačici Elisi (Hawkins) u tajnom istraživačkom centru koja je otkrila biće, skriveno u akvariju, koje znanstvenici namjeravaju istražiti nakon što ga ubiju. Ona je učinila sve da ga spasi i taj dio ima trilerske elemente. A umjesto toga »čudovišta«, zbog svojega je ponašanja u biti »čudovište« čovjek iz centra Strickland (Shannon)…