Otkad postoji ljudski rod, postoje i nepravda, laž, krađa, prijevara, koristoljublje… Sve su to pojmovi koji u ljudima izazivaju čitav spektar negativnih osjećaja, posebno onima koji su to iskusili na vlastitoj koži. No bogobojazni i ponizni vjernici na kraju će srdžbu umiriti zaključkom da osveta nije ispravan put jer, iako spora, Božja je pravda dostižna. I osjetit će olakšanje jer smatraju da će Bog voditi čovjekovu bitku. No problem nastaje kada pojam pravde podrazumijeva i kaznu, a Božja pravda za njih postane Božja kazna. No može li Bog kažnjavati ako je čista i savršena ljubav?
Čovjek je sklon Bogu pripisivati ljudske osobine i ograničavati ga na vlastita shvaćanja reda i pravde. Međutim, čovjekova je logika izvrnuta u odnosu na Božju. On se otkriva drugačijim od onoga što ljudska želja projicira. Tražiti pravednost znači tražiti Božju volju, no Bog nema potrebu za zadovoljštinom. Njegova je svetost potpuna. On je savršen bez obzira na to što čovjek čini ili ne čini. Pred njegovim licem svi su jednaki i jednako željeni u postojanju. Tek kada si čovjek posvijesti da ga Bog ne treba i kada prestane umišljati vlastitu moć da Boga zaduži, pronaći će i odgovor na pitanje kažnjava li Bog uistinu. Tek kada se čovjek svuče iz sebeljublja, shvatit će da Ljubav ne poznaje kaznu. Stvoritelj poštuje stvorenje kojemu je darovao slobodu volje, a to stvorenje vlastitom autonomijom čini dobro ili loše često zaboravljajući da odgovornost ide ruku pod ruku s činjenjem.
Ima li veće patnje od osjećaja nevoljenosti od Boga? Upravo je to osjećaj s kojim mnogi žive bilo da »pravda« nije sustigla one koje je trebala bilo da ih je zakržljala religioznost gurnula preko ruba u ponor straha. Kada bi si čovjek dopustio ugasiti ego, barem na trenutak, i svoj vapaj: »Zašto meni? Zašto me kažnjavaš? Što sam ti ja učinio da sam zaslužio ovu kaznu?« postao bi srčana zauzetost: »Što mi je činiti da bolje čujem Tvoj glas kako ne bih više trpio posljedice vlastite ograničenosti?« Tada bi mogao hrabro koračati kroz život jer bi znao da je Božja pravednost milosrdnija od svakoga ljudskoga milosrđa.