Dugometražni igrani prvijenac redatelja i scenarista Jure Pavlovića »Mater«, nakon međunarodnih festivala gdje je osvojio dvije nagrade – najbolji film u regiji na beogradskom Festu i Daria Lorenci-Flatz za najbolju žensku ulogu u Italiji, hrvatsku premijeru imao je otvarajući Mediteranski filmski festival u Splitu. Zatim je otvorio Brački festival u Supetru, a zagrebačku premijeru imat će 21. kolovoza na ljetnoj pozornici Tuškanac u sklopu programa »Film u šumi«.
Jure Pavlović jedini je hrvatski redatelj koji je dobio nagradu Europske filmske akademije, »Europskoga Oscara«, i to za kratki igrani film »Piknik« 2015. godine. Njegov debitantski dugometražni uradak »Mater« pokazuje da se može od njega i dalje puno očekivati.
»Mater« je obiteljska drama koja donosi i karakteristike podneblja u kojem se radnja zbiva i iz kojega Pavlović potječe – neretvanske doline. U filmu je malo profesionalnih glumaca, a ostalo su naturščici koji jezikom i pojavom dočaravaju tamošnji mentalitet. No to je komorna vrlo minimalistička drama karaktera, tako da su neretvanske mandarine samo rijedak izlet kamere u eksterijere. Upravo je kamera Jane Plećaš – uz odličnu glumu Darije Lorenci koja tumači lik kćeri Jasne i Neve Rošić kao majke Anke – ta koja je izvrsna u dugim pokretnim kadrovima s Jasnom u krupnom planu i neoštrim s materom u drugom planu, u čemu ima simbolike. Time se usmjerava i na sadašnjost, a problemi iz prošlosti daju se samo naslutiti škrtim riječima likova.
Jasna je došla iz Njemačke, gdje ima obitelj, da bi se skrbila o bolesnoj majci. A upravo je zbog majke otišla u inozemstvo da bi se oslobodila njezina autoritarna ponašanja, koje je nanijelo mnogo zla. Film vrlo pronicljivo propituje nasljeđuju li se takve osobine…