Neumorni redatelj Ridley Scott (1937.) unatoč visokim godinama niže nove filmove. U bogatu, tematski raznovrsnu opusu ističu se povijesni filmovi prema stvarnim događajima, dobro i lijepo producirani te kostimirani u skladu s razdobljem koje prikazuju, uz uvijek prisutnu akciju. Odabir glumaca je vrstan, tako da je gluma dobra.
Ove su se godine u kratku roku našla čak dva njegova filma prema istinitim događajima, oba duga više od dva i pol sata, ali posve obuzimaju gledateljevu pozornost.
To su povijesna drama »Posljednji dvoboj« i suvremena drama iz glamuroznoga modnoga svijeta na rubu sapunice »Dinastija Gucci«.
Jasno, puno je bolji »Posljednji dvoboj« iako ima dosta teških i nasilnih scena. Temelji se na istoimenoj knjizi iz 2004. godine američkoga pisca Erica Jagera (1957.) o posljednjem dopuštenom srednjovjekovnom dvoboju u Francuskoj, 1386. godine, koji je dopustio kralj, tada Charles VI. Zanimljivo je da je događaj ispričan poput rašomona, iz triju vizura tri glavna lika koji su iznijeli svoju istinu. Isto je tako zanimljivo da su scenarij napisala tri scenarista, svaki za pojedino viđenje. Okvir filmskoj priči jest dvoboj, na početku priprema i na kraju vrlo krvav obračun dvojice vitezova.
Riječ je o ženi sir Jeana de Carrougesa, Margueriti, koju je u njegovoj odsutnosti silovao njegov prijatelj, štitonoša Jacques le Gris. Upravo oni iznose svoju istinu te izlaze na dvoboj pred kralja i grofa. No ono što je najstrašnije jest odnos društva prema ženi u to doba, kada se ona smatrala muževljevom imovinom i važniji je bio njegov ponos negoli njezino dostojanstvo…