GOVORI NAM SLUGA BOŽJI FRANJO KUHARIĆ Sin naše zemlje i Sin Božji

Događaj koji svi kršćani svijeta slave božićnim blagdanom dogodio se prije dvije tisuće godina. Taj događaj, unatoč tolikim protivljenjima, nevjere mnogih i progonima izdržao je već dva tisućljeća, i danas, vjerom i ljubavlju, živi u milijunima srdaca. U zajedništvu Crkve i u ljudskim srcima taj će događaj nastaviti biti događaj sadašnjosti i u trećem tisućljeću.

Tko je Isus Krist? Jedni ga zanijekaše da uopće nije postojao. Drugi ga priznaju samo kao čovjeka i svrstavaju u red velikih ljudi povijesti; smatraju ga čovjekom koji je pokrenuo novi nauk i osnovao novu zajednicu svojih vjernika, navijestio nove odnose ljudi prema Bogu i nove odnose među ljudima; proglasio dostojanstvo ljudske osobe i novu viziju socijalnoga reda.

Isus je kao božanska Osoba usvojio našu ljudsku narav koja pripada božanskoj Osobi. Zato su u Isusu Kristu dvije naravi, ljudska i božanska, ali, samo je jedna i to božanska osoba Sina Božjega, istobitna s Ocem. Svojom ljudskom voljom on je savršeno poslušan Ocu

Isus Krist jest pravi čovjek rođen od Djevice Marije i po njoj potomak Davidov.

Isus je uistinu pravi čovjek, u svemu nama sličan, osim u grijehu. (Hebr 4,15) Njegova je ljudska narav sastavljena kao i naša od besmrtne duše i tijela. Svojim ljudskim umom razmišlja, svojim ljudskim srcem osjeća, djeluje svojom ljudskom voljom. Podvrgnut je žeđi i gladi, umoru i patnji; prošao je kroz strašno iskustvo smrti na križu, ali, konačno i ušao u slavu uskrsnuća.

On objavljuje najveću tajnu o Bogu, do koje ljudi nikada ne bi mogli doći svojom spoznajom. Bog je jedan svojom naravi, ali u svom unutarnjem životu živi zajedništvo triju Božanskih Osoba.

Svoje božanstvo osobito očituje djelima i opraštanjem grijeha. Isus je kao božanska Osoba usvojio našu ljudsku narav koja pripada božanskoj Osobi. Zato su u Isusu Kristu dvije naravi, ljudska i božanska, ali, samo je jedna i to božanska osoba Sina Božjega, istobitna s Ocem. Svojom ljudskom voljom on je savršeno poslušan Ocu.

Stoga on, kao pravi Bog, svojom ljudskom naravi izvodi božansko djelo Otkupljenja, umirući za nas na križu iz ljubavi, ali i treći dan biva uskrišen od mrtvih.

Iz knjige »Božja remek-djela«, Glas Koncila, 2002., str. 13-15