Na multimedijalnoj izložbi »Svjetlosne pisanice« koja je do ovogodišnje Bijele nedjelje, 7. travnja, u zagrebačkom Etnografskom muzeju privlačila pozornost publike umjetnica dr. Dijana Nazor Čorda predstavila se svjetlosnim i oslikanim keramičkim pisanicama. Ta doktorica umjetnosti poslijediplomskoga doktorskoga studija Slikarstva zagrebačke Akademije likovnih umjetnosti dobitnica je brojnih nagrada, članica je HDLU-a, InSEA-e, HULULK-a i grupe »Infra«, a od 1995. izlagala je na 44 samostalne izložbe u Hrvatskoj, Belgiji i Australiji.
Izložba je dio izložbenoga projekta »Intimni prostori svakodnevnice« autorice izložbe i ravnateljice Muzeja dr. Zvjezdane Antoš, koja je predstavila izložbu, a kustosica je Tea Rittig.
Uz završetak izlaganja »Svjetlosnih pisanica« umjetnica je u razgovoru za Glas Koncila otkrila kako se počela baviti umjetnošću, tzv. »infrared slikarstvom«, te posvjedočila o važnosti vjere u svojem životu.
Profesorica likovne kulture – restauratorica Nazor Čorda o izložbi je rekla: »Radovi od šamotirane, biskvitno paljene bijele i crvene gline nastali su prije 15 godina, tijekom jednogodišnje radionice keramike u NS-u Dubrava. Vrijedilo je čekati dvoranu ‘Rundica’ gdje je čarolija svjetla kroz radove došla do izražaja prigodom najvećega kršćanskoga blagdana Uskrsa.
Izložba prikazuje 26 pisanica od kojih je pola osvijetljeno raznobojnim svjetlom, a dio je oslikan engobom. Na suvremeni način u tehnici keramike spajam elemente arheološke baštine s motivima iz prirode. Istraživala sam mogućnost primjene detalja cvjetnih elemenata sa starohrvatskih pletera i ornamenata te sam ih stilizirala u kružnu formu različitim perforacijama«, kaže nam sugovornica.
Drugi dio izložbe odnosi se na motive ptica koje je slikala inspirirana starohrvatskom baštinom, a popratni dio izložbe su umjetničke fotografije koje je snimila s Ivom Lulić. »Iako je bojenje jaja pretkršćanski običaj, duboko je ukorijenjen u hrvatskoj tradiciji. Pisanica kao simbol Uskrsa oduševljavala me jer je dio kršćanskih običaja, ali i kao umjetnički, estetski predmet. Posebnost je ovih pisanica u tome što iz središta prodire svjetlo koje simbolizira Kristovo uskrsnuće i novi život. Jer Isus i jest Svjetlo. Mnogi slavni slikari prikazivali su Kristovo uskrsnuće u njegovoj slavi uz svjetlosni kontrast i likovno raznoliko isijavanje svjetlosnih zraka. Radovi pisanica prvi se put cjelovito predstavljaju sa svjetlom koje simbolizira duhovnu svjetlost.«
Odgajana u katoličkoj obitelji, od malih je nogu poticana na molitvu i život prema kršćanskim vrijednostima, o čemu je ova župljanka župe sv. Pavla apostola u Dubravi rekla: »Odrasla sam u Sumpetru, mjestu u općini Dugi Rat, koja pripada nekadašnjoj slavnoj Poljičkoj republici. Za vrijeme osnovne i srednje škole pjevala sam u župnom zboru crkve sv. Petra te glumila u igrokazu Djevicu Mariju u crkvi sv. Roka u starom selu Jesenicama. Pitala sam se jesam li dostojna te uloge. Puno sam se puta spotaknula, ali sam se uvijek vraćala izvoru kroz sakramentalni život, crkvu i vjeru. Važno je ustrajati na putu poniznosti i zahvalnosti.«
Učenje, pjevanje u ženskoj klapi »Filip Dević«, likovne kolonije te prve skupne i samostalne izložbe obilježile su njezino produktivno studentsko razdoblje. Međutim, ljubav prema likovnoj i glazbenoj umjetnosti privlačila ju je od djetinjstva. »Kao mala voljela sam se likovno izražavati kroz različite materijale iz prirode koje sam kombinirala s glinom, gipsom… Dolaskom u Zagreb upisala sam Glazbenu školu u Varaždinu i položila ispite za osobne potrebe iz solopjevanja kod Darije Hreljanović. Pjevala sam u Oratorijskom zboru crkve sv. Marka ‘Cantores sancti Marci’, godinu dana u zboru zagrebačkoga HNK-a, a honorarno i u Zboru HRT-a te ansamblu za ranu glazbu ‘Minstrel’. Najbliže doživljavam Božju prisutnost u glazbenoj umjetnosti«, istaknula je svestrana umjetnica Nazor Čorda.
Dugi niz godina radi u Hrvatskom restauratorskom zavodu kao viša konzervatorica restauratorica. Zadnjih 12 godina voditeljica je programa za Gradski muzej Varaždin. Restaurirala je više slika sa sakralnom tematikom za dvor Trakošćan, franjevački samostan na Krku i za fundus Galerije umjetnina u palači »Sermage« u Varaždinu. Upravo je počela raditi na konzerviranju restauriranju slike »Mrtvi Krist«. O motivima i tehnikama likovnoga izričaja rekla je: »U početku sam slikala pejzaže, cvijeće, prirodu, anđele, a od 2015. apstraktne slike. Infrared slikarstvom počela sam se baviti u sklopu doktorskoga studija na ALU-u od 2012. godine pod mentorstvom prof. art. Igora Rončevića i prof. dr. Jane Žiljak Gršić. Početkom ove godine predstavila sam radove na izložbi ‘Crno u infra(crvenom)’ u Galeriji Sv. Ivan Zelina kod prof. emeritusa Vilka Žiljaka.
U vizualnom spektru je apstraktna, crna slika s akcentima boja, a u infracrvenom se području krije monokromatska s motivima labirinata uz nekoliko slika s kršćanskim motivima. U suradnji s reGalerijom u Zaboku 2020. uspjela sam izvesti prvi IR tepih na svijetu s dvostrukom slikom u bliskom IR spektru. Napravljen je u tehnici vune s motivom anđela u istom sloju tzv. blizancima boja.«
U sljedećem razdoblju planira izložiti radove minijatura s motivima anđela u ulju i akrilu, ali i nove s primjenom infracrvene metode slikanja sa skrivenim motivima anđela. »Želim da svjetlo Isusova uskrsnuća obasja sve ljude i da im Uskrs bude poticaj i nadahnuće da žive i svjedoče njegovu riječ. Vjerujem da je izložba ‘Svjetlosne pisanice’ bila mali poticaj da sami ili s djecom naprave svoje maštovito djelo na temu Uskrsa. Kad talente i kreativne potencijale razvijamo te dio toga darujemo drugima, i naš život postaje ljepši, plemenitiji i ispunjeniji. Potreba za izražavanjem kreativnosti kroz različite aktivnosti je Božji dar. Zahvala je Bogu za te darove da se iskoriste i razvijaju na njegovu slavu. Ako se talenti zatome, ostane osjećaj neispunjenosti i necjelovitosti«, zaključila je dr. art. Dijana Nazor Čorda.