»KRISENCHAT« NIJE VIRTUALNI NADOMJESTAK STVARNIM RAZGOVORIMA Aplikacija za mlade koji se ne usuđuju pitati odrasle za savjet kada ih nešto »žulja«

Društvene mreže, različite aplikacije za dopisivanje i općenito svijet interneta stvarnosti su koje se sve češće s pravom povezuju s pojmovima kao što su otuđenje, ovisnosti, inercija. No isto tako internet i društvene mreže, koji ipak omogućavaju koliko-toliku anonimnost korisnika, mogu biti i korisni kada je riječ o mladima koji se boje ili srame pitati odrasle za savjet kada su suočeni s nekim životnim izazovom.

Kao aplikaciju koja može biti od koristi mladima projekt »Obitelj i mediji« predstavio je aplikaciju »Krisenchat« koju je prije nekoliko godina razvila skupina njemačkih psihologa i tehnoloških stručnjaka.

Svrha aplikacije »Krisenchat« nije da bude virtualni nadomjestak stvarnim razgovorima, susretu lice u lice, nego je prije svega zamišljena kao »prva pomoć«, prvo mjesto na kojem se mladi mogu usmjeriti prema rješenju izazova s kojima se susreću

A ideja je došla od troje njemačkih osamnaestogodišnjaka. Aplikacija je vrlo jednostavna: mladi o nekim svojim problemima preko aplikacije mogu postaviti pitanja, na koja odgovaraju provjereni stručnjaci. Svrha aplikacije nije da bude virtualni nadomjestak stvarnim razgovorima, susretu lice u lice, nego je prije svega zamišljena kao »prva pomoć«, prvo mjesto na kojem se mladi mogu usmjeriti prema rješenju izazova s kojima se susreću. A budući da ipak nije riječ o komunikaciji uživo, savjeti mladima najčešće sadrže i prijedloge da bi se ipak trebali odvažiti i o svojim problemima porazgovarati s odraslima – sa svojim roditeljima, rodbinom, prijateljima u školi, učiteljima… Pandemija, uz mjere ograničenoga kretanja, produbila je neke stare strahove i teškoće među mladima, a društvena izolacija rezultirala je i porastom ranjivosti mladih i depresije, upozorio je jedan od tvoraca aplikacije njemački psiholog Bernd Janning u intervjuu za talijansku agenciju ANSA. Aplikacija »Krisenchat« zasad je jedinstvena u Europi i dostupna je samo na njemačkom jeziku, no nije isključena mogućnost da se na tragu »Krisenchata« i u drugim europskim zemljama pojavi slična aplikacija za mlade koji su suočeni s nekim životnim izazovom pred kojim se ne usuđuju tražiti savjet u svojoj okolini.

Mjesečno oko 5000 mladih zatraži neki oblik savjeta preko »Krisenchata«. U mjesecima pandemije koronavirusa broj onih koji su se javili u potrazi za nekim savjetom bio je i veći od 10 000 mladih, a na njihova pitanja odgovara oko 350 stručnjaka.