Mons. Giorgio Lingua,
apostolski nuncij u Republici Hrvatskoj


Uvodna molitva
Vječni Oče, u ovom milosnom trenutku želimo ponovno proći posljednjim
koracima tvojega Sina na ovoj zemlji, pod križem svojih grijeha. Upravljamo k tebi naš um i ponavljamo naše »da« tvojoj volji koju ne razumijemo. Pomozi nam, Isuse, da uskladimo otkucaje tvojega srca s našim, dok s vjerom i poniznošću razmatramo tvoju Muku.
Učini da nam svaka postaja Križnog puta bude prilika za obraćenje
kako bismo naučili ljubiti kao što si nas ti ljubio.
Dođi, Duše Sveti, sa svojim svetim darovima. Daj nam snagu da ostanemo postojani u kušnjama našega života. Podigni nas kada padnemo, utješi nas kada smo obeshrabreni. Marijo, naša žalosna Majko, podupri naše kolebljivo srce kako bismo uvijek mogli ostati s tobom, vjerni sve do kraja, sve do podnožja križa.
Amen.

I. ISUSA OSUĐUJU NA SMRT

Nato veliki svećenik razdrije haljine i reče: »Što nam još trebaju svjedoci? Čuli ste hulu. Što vam se čini?« Oni svi presudiše da zaslužuje smrt. (Mk 14, 63-64)

• Nevin čovjek je osuđen. Poistovjećuje se sa svima, i s onima koji nepravedno pate ili su prezreni, možda čak i osuđeni. Kako da ne mislimo na žrtve rata, na siročad lišenu prilika za dostojanstvenu budućnost, na one koji bježe od užasa prirodnih katastrofa i umjesto pružene ruke negdje ih dočeka bodljikava žica? Što reći o pothranjenoj djeci s velikim otečenim trbusima koja su u općoj ravnodušnosti osuđena na smrt od gladi? I o onim bićima koja su ubijena u majčinoj utrobi, čija je krivnja samo to što su začeta?
Uostalom, naše je rođenje već osuda na smrt: sigurni smo u to, nitko ne može pobjeći. Nisu važni vrijedni društveni položaj, status, boja kože, talenti koje posjedujemo: svi smo osuđeni na smrt, krivi i nevini, lijepi i ružni, dobri i zli. Zašto ne bismo počeli gledati na svoje rođenje kao na pripremu za smrt? Ta će presuda biti izvršena, ali Bog koji vidi u skrovitosti, koji ne gleda na vanjštinu, nego na srce, već ima spremno mjesto za svakoga.

Pomolimo se:
Isuse, predajemo ti sve one koji su nepravedno osuđeni. Učini da u tebi pronađu snagu da se ne prestanu nadati. Preporučujemo ti i sve one koji su osuđeni na zasluženu kaznu. Učini da svoju osudu dožive kao priliku za pokajanje.

II. ISUS PRIMA NA SE KRIŽ

Tada im ga preda da se razapne. Uzeše dakle Isusa. I noseći svoj križ, iziđe on na mjesto zvano Lubanjsko, hebrejski Golgota. (Iv 19, 16-17)

 

• Isus uzima »svoj« križ. Svakomu njegov. Hoće li tko za mnom, neka se odrekne samoga sebe, neka uzme svoj križ i neka ide za mnom (Mt 16, 24), rekao je. Daje nam primjer.
Križ je osoban, različit od križa sviju drugih. Onaj koji je Bog zamislio za mene: sviđao mi se ili ne. Štoviše: ne može mi se sviđati!
Koji je »moj križ«? Često je to tajna, poznata samo meni i Bogu. To je ono čega se sramimo, što pokušavamo sakriti. Najradije ću se dakle još više hvaliti svojim slabostima… (2 Kor 12,9): koliki put valja prevaliti da dođemo do toga da se dičimo svojim križem!
Mislim da osobni spokoj, nutarnji mir, radost koja isijava na licu nije odsutnost boli: ovisi o sposobnosti da se ljubi vlastiti križ.
Ipak, ponekad smo u iskušenju da ga odbacimo, umjesto da ga uzmemo na leđa, umjesto da ga prihvatimo, zaboravljajući da je to naše blago, dar koji je Bog dao nama i nikomu drugomu!

Pomolimo se:
Isuse, molimo te za one koji ne mogu prihvatiti križ koji si im ti dao. Za one koji se opiru boli jer je toliko velika da ne mogu zamisliti da je i to tvoja ljubav. Kako je čudan način na koji nas ljubiš! Oprosti nam ako te ne uspijevamo razumjeti!
III. ISUS PADA PRVI PUT POD KRIŽEM
Sjećajte se riječi koje vam rekoh: »Nije sluga veći od svoga gospodara.« Ako su mene progonili, i vas će progoniti; ako su moju riječ čuvali, da vašu će čuvati. (Iv 15, 20)

• Evanđelje ne govori o Isusovim padovima. Možda su oni projekcija naših, gotovo svakodnevnih, padova pod teretom križa. U Onome koji je postao Čovjekom vidimo našu ljudsku krhkost.
Križ nas može pritiskati, ne samo da je težak, može biti pretežak, veći od naših snaga, veći od naše (dobre) volje.
Isusov pad predstavlja čovjekove granice: čovjek ne može više. Ljudski je pasti, ali gledajući Isusa, shvaćamo da to može biti i božanski jer »svet nije onaj koji nikada ne griješi, već onaj koji uvijek počinje iznova«, rečeno je vrlo mudro! Isus uvijek ponovno ustaje. U križnom putu prepoznajemo hod čovjeka koji pati, »pritisnutoga« teretom križa: onaj koji nikada nije pao, neka baci prvi kamen (usp. Iv 8, 7).

Pomolimo se:
Gospodine, ovdje smo pred tobom, sa svojim slabostima. Mislili smo da ćemo ostati na nogama, ali nismo uspjeli. Naša taština nas je prevarila. Molimo te, učini nas poniznima. Na to nas podsjeća tvoj pad pod teretom križa. Slomi našu oholost!

IV. ISUS SUSREĆE SVOJU SVETU MAJKU

Reče mu netko: »Evo majke tvoje i braće tvoje, stoje vani i traže da s tobom govore.« Tomu koji mu to javi on odgovori: »Tko je moja majka, tko li su braća moja?« I pruži ruku prema učenicima: »Evo«, reče, »moje majke i braće moje! Doista, tko god vrši volju Oca mojega, koji je na nebesima, taj mi je brat i sestra i majka.« (Mt 12, 47-50)

• Majka je prva koja prilazi Isusu nakon pada. Majka suosjeća, ohrabruje, razumije. Ali prije svega, trči ususret.
Biti majka znači dotrčati tamo gdje vidimo da netko pada. Biti prvi u suosjećanju, opravdavanju, branjenju, ohrabrivanju, bez straha od osude, od toga što će ljudi reći.
Sin trpi pod teretom križa, Majka pati jer ne može preuzeti taj križ. To je Marijina muka: svjedoči Sinovljevoj boli, a ne može ništa učiniti, potpuno nemoćna. Nemoć je nevidljivi Majčin križ.
Koliko puta i mi susrećemo taj križ nemoći: Maria stabat, nije bježala, nije se okretala, nije uzmicala, bila je blizu, iako je znala da je nemoćna.

Pomolimo se:
Gospodine, pomozi našoj nemoći! Ne dopusti da se zaustavimo zbog straha, zbog osude ljudi. Ne dopusti da stojimo i gledamo, a da ništa ne činimo. Možda je naša nemoćna prisutnost dovoljna da bližnjemu pružimo hrabrost da ponovno ustane.

V. ŠIMUN CIRENAC POMAŽE ISUSU NOSITI KRIŽ

I prisile nekog prolaznika koji je dolazio s polja, Šimuna Cirenca, oca Aleksandrova i Rufova, da mu ponese križ. I dovuku ga na njesto Golgotu, što znači Lubanjsko mjesto. (Mk 15, 21-22)

• Šimun je prisiljen pomoći Isusu. Nema izbora. Iako možda »nije svjestan« onoga što čini i tko je Onaj kojemu pomaže.
Koliko je onih koji su »prisiljeni« nositi tuđi križ, a da ne shvaćaju kako je to Kristov križ! Ali Isus cijeni tu gestu, i onda kada ne shvaćamo da se On krije ispod tog izmučenog tijela koje treba našu pomoć.
Križ naše braće i naših sestara je i moj križ. Koliko je osoba ismijano ili odbačeno zbog svojega križa. Postaju predmetom poruge sviju samo zato što su drugačiji. Već je velika stvar među ravnodušnim ili podrugljivim osobama biti »prisiljen« nositi križ. A mi ne shvaćamo koristi toga.

Pomolimo se:
Gospodine, toliko bismo puta željeli pogledati na drugu stranu. Sažalijevamo se nad tuđom boli. Radije je izbjegavamo. Pa ipak, ponekad smo prisiljeni nositi križ naše braće i naših sestara. Nema nikoga tko bi nas mogao zamijeniti. Na nama je. Daj nam milost da se ne povlačimo.

VI. VERONIKA PRUŽA ISUSU RUBAC

A kralj će im odgovoriti: »Zaista, kažem vam, što god učiniste jednomu od ove moje najmanje braće, meni učiniste!« (Mt 25, 40)

• Nakon Majke, evo još jedne žene. Hrabro se izdvaja iz gomile kako bi obrisala Isusovo lice. Ali ona nije prisiljena, kao što je to bio Šimun Cirenac. Čini to slobodno, potaknuta ljubavlju. Ljubav pobjeđuje strah.
Ako se bojimo osude drugih, ako razmišljamo o njihovim mislima i sudimo o njihovim namjerama, u opasnosti smo da ostanemo nepomični, da zbog straha ništa ne učinimo. Bojimo se da ćemo biti osuđeni, ismijani, neshvaćeni, da ćemo ostati sami.
Ljubav daje snagu da se izdvojimo iz grupe, da napravimo prvi korak, da se ne zaustavljamo pred osudama drugih. Ljubiti znači ići protiv struje.

Pomolimo se:
Gospodine, molimo te, učini nas jakima. Učini nas sposobnima prepoznati te u onima koji te odbacuju. Učini nas sposobnima približiti se onima koje svi izbjegavaju. Podsjeti nas da ćemo biti suđeni samo po ljubavi.
VII. ISUS PADA DRUGI PUT POD KRIŽEM
Za naše grijehe probodoše njega, za opačine naše njega satriješe. Na njega pade kazna – radi našeg mira, njegove nas rane iscijeliše. Poput ovaca svi smo lutali i svaki svojim putem je hodio. A Jahve je svalio na nj bezakonje nas sviju. (Iz 53, 5-6)

• Ponavlja se iskustvo osobnih granica. Ne događa se to samo jednom. Unatoč pomoći, ohrabrenju, suosjećanju, možemo ponovno pasti. Već smo to doživjeli, a sada nam se potvrđuje: križ može biti »pretežak«.
Koliko bismo puta željeli biti oslobođeni križa, i molimo te za to, i preklinjemo te. Sramimo se svojih ograničenja. I kada mislimo da smo došli k sebi, teret tvojega križa se vraća. I kako godine prolaze, čini se sve težim. Sve se češće vraća i s vremena na vrijeme nas može pritisnuti. I Isus je doživio iskustvo onoga koji ustraje u boli.
Danas se bojimo patnje. Još se više bojimo »vidjeti trpljenje« (pomislimo pritom na eutanaziju). Iskustvo nepodnošljive boli je dugotrajno: ali to je put kojim je prošao i Isus.

Pomolimo se:
Gospodine, ne možemo više. Mislili smo da je gotovo s patnjom jednom zauvijek, ali nije tako. Vraća se teret tvojega križa, koji je naš križ. Ponavljaju se i naši grijesi, osjećamo se nesposobnima da budemo vjerni. »Duh je voljan, ali tijelo slabo« (Mt 26,41), ne ostavljaj nas u iskušenju!
VIII. ISUS TJEŠI JERUZALEMSKE ŽENE
Za njim je išlo silno mnoštvo svijeta, napose žena, koje su plakale i naricale za njim. Isus se okrenu prema njima i reče: »Kćeri Jeruzalemske, ne plačite nada mnom, nego plačite nad sobom i nad djecom svojom!« (Lk 23, 27-28)

• Evo i drugih žena. Rijetko prisutne u trenutcima slave, čudesa, obraćenja, a snažno prisutne u trenutcima boli. Tko zna više ljubiti, zna i više trpjeti.
Bol i ljubav su povezani. Muškarci, hrabri učenici (kada je Učitelj bio moćan), nestali su. Ostaju žene, koje ne odbijaju bol. Njihova »izuzetnost« je ljubav.
Jedini muškarac kojeg Evanđelje spominje uz Isusa na samrti je Ivan: ljubljeni učenik. Ne postoji samo snaga mišića, postoji i druga snaga, snaga duše, snaga ljubavi.
Ženska prisutnost u Crkvi često je manje uočljiva od one muške, ali nije manje važna i učinkovita. Muška prisutnost ističe »moć«: stijenu na kojoj je kuća sagrađena; ženska prisutnost ističe »milosrđe« odnosno kuću koja stoji na toj stijeni kako bi prihvatila, ugostila, koja kaže: Dođite k meni svi koji ste izmoreni i opterećeni…. (Mt 11, 28).
Za muškarce je tipična struktura, ženama je svojstvena karizma. Oba su aspekta neizostavna, no ne treba ih miješati. Potrebna je ravnoteža između tih dvaju aspekata: stijena bez kuće ne vrijedi previše, kuća bez stijene ne može opstati.
Nema natjecanja između spolova u Crkvi, postoji samo jedna utrka: ona uzajamnog poštovanja: Srdačno se ljubite pravim bratoljubljem! Pretječite jedni druge poštovanjem! (Rim 12, 10).

Pomolimo se:
Gospodine, daj nam osjećaj za ravnotežu. Nauči nas poštovati jedni druge. Daj nam shvatiti da najveći pred tobom nije onaj koji je jači, nego onaj koji više ljubi.

IX. ISUS PADA TREĆI PUT POD KRIŽEM

Moja duša leži u prašini: po riječi svojoj vrati mi život. (…) Suze roni duša moja od žalosti: po riječi svojoj ti me podigni! (Ps 119, 25. 28)

• Patnja uistinu nema granica. Iskustvo neuspjeha više se puta ponavlja i ne trebamo se tomu čuditi.
Uči nas da budemo ponizni i milosrdni: ponizni u svojim padovima, milosrdni prema padovima drugih.
Samo onaj tko je ponizan uvijek pronalazi snagu da se digne. Samo onaj tko je milosrdan vjeruje da i drugi uvijek mogu početi iznova.
Tko dakle misli da stoji, neka pazi da ne padne… (1 Kor 10, 12).
Poniznost nam čak omogućuje da ne moramo pasti!

Pomolimo se:
Gospodine, nismo bolji od drugih. Napose, nismo bolji od tebe. Nikada nećemo uspjeti izbjeći pad. Daj nam milost da se uvijek dignemo. Daj nam one oči Uskrsa koje uvijek znaju vidjeti život nakon smrti. Ne dopusti da nekoga osudimo na smrt, da mislimo kako je nepopravljiv. Nauči nas vjerovati da svi, uvijek, mogu ponovno ustati.

X. ISUSA SVLAČE

A pošto ga razapeše, razdijeliše među se haljine njegove bacivši kocku. (Mt 27, 35)
Gol iziđoh iz krila majčina, gol ću se onamo i vratiti… (Job 1, 21).

• Nakon grijeha, Adam se srami što je gol. Shvaća da nema ništa, da je ništa. Sve mu je bilo darovano.
Prije no što će uzeti grijeh svijeta, smrću na križu, Isusa svlače… Uzeo je na sebe grijehe svijeta, iskusio je što znači osjećati se »gol«, izgubiti dostojanstvo.
Sve je ispraznost… (Prop 1, 2). I život mora biti put ogoljenja. Nažalost, umjesto da naučimo »biti bez« stvari, s vremenom se navežemo na njih. Postoji opasnost da nam ono što nam se nekada činilo suvišnim ili nepotrebnim postane prijeko potrebnim. Svega ćemo biti lišeni, sve će biti podijeljeno u nasljedstvo, samo se jedno ne može podijeliti: ljubav, jer ljubav ujedinjuje, mržnja razjedinjuje. Ljubav je dobro predstavljena onom tunikom za koju baciše kocku, tunikom koja je postala ikona Crkve, jer bit Crkve mora biti ljubav.

Pomolimo se:
Hvala ti, Gospodine, na svim tvojim darovima. Uistinu, mi smo ti ih ukrali, podijelili smo ih među sobom. Osim one tunike koja je bila sva u jednom komadu. Jedinstvo je toliko dragocjeno da čak ni tvoji mučitelji nisu imali hrabrosti uništiti ga. Ipak, mi, tvoji učenici, tvoji vjernici, uspjeli smo u tome! Oprosti, Gospodine, naše nevjere, oprosti nam što smo rasparali i rastrgali onu tuniku koju ni vojnici koji su te razapeli nisu imali hrabrosti među sobom podijeliti! Daj nam da ponovno počnemo ljubiti jedni druge, samo tako ćemo ponovno izgraditi jedinstvo.

XI. ISUSA PRIBIJAJU NA KRIŽ

I kada dođoše na mjesto zvano Lubanja, ondje razapeše njega i te zločince, jednoga zdesna, drugoga slijeva. A Isus je govorio: »Oče, oprosti im, ne znaju što čine!« (Lk 23, 33-34)

• Isus postaje jedno s križem. Više ne bježi. Ne može više ništa učiniti. Više nema snage govoriti: muca, žali se: Žedan sam!; vapi: Bože moj, Bože moj, zašto si me ostavio? (Mk 15, 34)
Jedino što još može učiniti je ljubiti. Ženo, evo ti sina… sine, evo ti majke! (usp. Iv 19, 26-27), misli na majku i misli na učenike: misli na nas! Nastavlja ljubiti. Ljubi čak i neprijatelje: Oče, oprosti im, jer ne znaju što čine! (Lk 23, 34). Konačno, posljednji čin ljubavi, prema Ocu, od kojega se upravo osjetio napuštenim: Oče, u ruke tvoje predajem duh svoj! (Lk 23, 46).
Isus se daruje do kraja, ne zna ništa drugo činiti osim darovati se: Majci, Ocu, prijateljima, pa čak i neprijateljima!
Cijeli njegov život je dar. Njegova sloboda je u darivanju sebe. Unatoč čavlima, Isus ostaje slobodan jer ga, čak i pribijenoga na križ, nitko ne može prisiliti da ljubi, i nitko ga ne može spriječiti da ljubi: upravo je tamo slobodniji nego ikada prije. Samo onaj koji ljubi istinski je slobodan!

Pomolimo se:
Gospodine, daj nam osjećaj za vrijeme. Daj nam da shvatimo da samo ljubav ostaje. Da nam ništa osim ljubavi ne daje radost koju si nam obećao. Znamo da ljubav ima cijenu, ali daj nam snage da ostanemo u tebi.

XII. ISUS UMIRE NA KRIŽU

Bijaše već oko šeste ure kad nasta tama po svoj zemlji – sve do ure devete, jer sunce pomrča, a hramska se zavjesa razdrije po sredini. A Isus povika iza glasa: »Oče, u ruke tvoje predajem duh svoj!« To rekavši, izdahnu. (Lk 23, 44-46)

• Stvarno je umro. Sada se čini da se više ništa ne može učiniti. Postao je uistinu čovjekom, u svemu, nije se pretvarao. Doživio je i smrt.
Na tom drvetu visi tijelo, bez života, da, ali to je ljudsko tijelo.
I upravo tu, pred tim mrtvim tijelom, poganin vjeruje: Zaista, ovaj čovjek bijaše Sin Božji… (Mk 15, 39)
Još nije bio uskrsnuo, ali taj razapeti je nastavio govoriti. Rekao je: A ja kad budem uzdignut sa zemlje, sve ću privući k sebi (Iv 12, 32).
To je otajstvo vjere: to je svjetlo koje svijetli u tami; to je otajstvo života: pšenično zrno koje, ako ne umre, ne donosi plod; to je otajstvo ljubavi: ima je kada se daje.

Pomolimo se:
Umnoži, Gospodine, našu vjeru. I onda kada se čini da je sve gotovo, daj nam vjerovati da se može dogoditi čudo. Onaj koji je stvorio svijet, može ga i otkupiti. Iz tvojega probodenoga srca opet su potekle krv i voda.

XIII. ISUSA SKIDAJU S KRIŽA

Kada dođoše do Isusa i vidješe da je već umro, ne prebiše mu golijeni, nego mu jedan od vojnika kopljem probode bok i odmah poteče krv i voda. Nakon toga Josip iz Arimateje, koji je – kriomice, u strahu od Židova – bio učenik Isusov, zamoli Pilata da može skinuti tijelo Isusovo. I dopusti mu Pilat. Josip dakle ode i skine Isusovo tijelo. (Iv 19, 33-34, 38a)

• To mrtvo, sada hladno, tijelo predano je u naručje Majke. A i tebi će samoj mač probosti dušu… (Lk 2, 35). To je Marijina smrt. Dok je prije patila zbog nemoći, sada više ne pati, više ništa ne može učiniti, umrla je… u duši!
Možda je razmišljala o anđelu navještenja… o Elizabetinu znaku… o Isusu među učiteljima u Hramu… o svadbi u Kani… o čudesima… o uskrsnuću Lazara… ali sada? Tko još može nešto učiniti? S mrtvim tijelom u naručju. Nema više razloga za nadu. Za nju je Sinova smrt »stvarna«. Tko joj je mogao jamčiti da će uskrsnuti? Svi su otišli: čini se da je sve gotovo. Moglo bi se reći da je to prava Marijina smrt, smrt po »sudioništvu«, ali stvarna.

Pomolimo se:
Marijo, ti koja si se nadala, povrh svake nade, ne napusti nas u očaju. Ne dopusti da vjerujemo da je sve gotovo. Sve je ispunjeno, ali nije završeno. Ispunjen je Očev otkupiteljski plan, ali povijest nije gotova. Povijest se nastavlja dalje, u uskrsnuću. Hvala ti, Gospodine. Umnoži našu vjeru!

XIV. ISUSA POLAŽU U GROB

Josip uze tijelo, povi ga u čisto platno i položi u svoj novi grob koji bijaše isklesao u stijeni. Dokotrlja veliki kamen na grobna vrata i otiđe. (Mt 27, 59-60)

• Kamen je dokotrljan na grobna vrata, i neka se više ne govori o tome! Taj kamen želi zakopati, učiniti da se zaboravi. Okrenimo stranicu: već se diglo previše buke! Sada se vraćamo u normalu, čekamo drugog Mesiju, ugodnijeg, koji je više u skladu s našim planovima, snažnijeg, više Boga, a manje čovjeka!
Ali on je bio pravi Mesija, a oni to nisu shvatili! On je taj, a mi to još ne shvaćamo!
»Shvatiti« je uvijek izazov na koji smo pozvani. »Shvatiti« Božju ljubav, »shvatiti« njegovu prisutnost (Bio sam gladan… bio sam žedan… A kada to?… Učinili ste meni!).
»Shvatiti« da se povijest nastavlja, da je križni put hod učenika, svakog učenika, jučer kao i danas, i sutra… u iščekivanju uskrsnuća!

Pomolimo se:
Gospodine, željeli smo te zaboraviti. Previše je čudna ova priča, prezahtjevna je tvoja poruka. Nadali smo se da si zaista umro. Postavili smo kamen, bolje rečeno gromadu. Ali to nije bilo dovoljno. Gospodine, umnoži nam vjeru!

Završna molitva
Gospodine Isuse, koračali smo s tobom, prepoznali smo se u onima
koji su te osudili, izdali, napustili, ali i u onima koji su imali hrabrosti približiti ti se.
Bili smo s tvojom Majkom, sa Šimunom Cirencem, s Veronikom,
s pobožnim jeruzalemskim ženama. Tvoja nas je Muka naučila poniznosti, malenosti.
Postao si jedno s posljednjima na ovoj zemlji. Daj da ne okrećemo
pogled od onih koji i danas prolaze Kalvarijom s tobom.
Molimo te za sve one koji umiru bez utjehe i nježnosti, bez nekoga
tko bi ih držao za ruku ili pustio suzu, bez imalo dostojanstva.
Obećavamo ti da ćemo ići u svijet i tražiti te u svakoj očajnoj i usamljenoj osobi,
u onima koji su napušteni i izgubljeni, u onima koji su robovi grijeha,
u onima koji žive u paklu, već ovdje na zemlji.
Došao si zbog njih, daj nam da budemo tvoj glas,
tvoj zagrljaj,
mali znak tvojega milosrđa.
Marijo, žalosna Majko, prati nas na našem putu i svojom nas
majčinskom blagošću vodi k onima koji su razapeti i napušteni.
Oni su tijelo tvojega Sina danas, daj da u njima ponovno
probudimo vjeru u uskrsnuće.
S Tobom želimo biti »hodočasnici nade«!
Amen.

*Fotografije: Postaje križnoga puta postavljene u dubrovačkoj katedrali; djelo slikara Miše Baričevića