»Startaj novu nadu« – naziv je novopokrenute kampanje grupnoga financiranja (crowdfounding) Ureda za pastoral mladih Đakovačko-osječke nadbiskupije koja je u svojem nazivu spojila popularne niske platnene tenisice »Startas« vukovarske tvornice »Borovo« te slogan pod kojim će se održati Susret hrvatske katoličke mladeži posljednjega vikenda u travnju pod nazivom »Krist, nada naša«. Kampanja je na platformi »IndieGoGo« počela prvoga dana veljače, a riječ je o sve popularnijem servisu na kojem se uobičajeno traže sredstva donatora za dobivanje početnoga kapitala u svrhu financiranja novih pothvata. Hrvati iza sebe imaju tek nekoliko uspješnih kampanja grupnoga financiranja pa iskorak Organizacijskoga odbora Susreta hrvatske katoličke mladeži plijeni pozornost.
»Odlučili smo se na kampanju grupnoga financiranja jer je to relativno nova stvar; našoj ciljanoj demografskoj javnosti vjerojatno je poznato, čuli su ili već sudjelovali u nekim sličnim stvarima. Tako smo željeli biti prisutni u novim inicijativama usmjerenima prema mladima, u crkvenim krugovima do sada nepoznatom području. Na kraju nam je bilo važno i da se preko te platforme može transparentno poslovati te ćemo novac dobiti tek kada i ako ostvarimo cilj«, kaže svećenik Filip Perković, nadbiskupijski povjerenik i osoba zadužena za SHKM, do kojega je preostalo nešto manje od stotinu dana.
A cilj je do kraja veljače uspjeti skupiti najmanje tisuću narudžaba za tenisice »Startas«, posebno dizajnirane za Susret hrvatske katoličke mladeži koje na sebi nose logotip SHKM-a (križ, golubicu i siluetu vukovarskoga vodotornja), kako bi se na vrijeme u vukovarskoj tvornici počelo s izradom i moglo do kraja travnja isporučiti sve naručeno. Postoji mogućnost narudžbe dvaju modela: muškoga modela na kojem je crveni logotip SHKM-a i plavi obrub te ženskoga modela s plavim logotipom i crvenim obrubom. Kupnjom tih tenisica, kako kažu organizatori kampanje, ne će ostati samo trajna i lijepa uspomena na ovogodišnji SHKM, nego se i pomaže Vukovaru jer tenisicu izrađuje tvornica »Borovo« koja zapošljava mnoge Vukovarce pa se tako želi promovirati gospodarski rast Vukovara.
»Bit ćemo zadovoljni ako postignemo narudžbu od tisuću komada, a kao limit stavili smo šest tisuća komada tenisica jer ni naša lokalna tvornica ne bi mogla napraviti veću količinu u tako kratkom vremenu. Cijena tenisice je 220 kuna, malo je skuplja od uobičajenoga modela koji se prodaje u dućanima, ali to je limitirana edicija te dio sredstava ide u humanitarne svrhe. Tek će mali dio od svake uplate, možda 3-4 kune, ostati kao pomoć za troškove organiziranja SHKM-a«, objašnjava Filip Perković i kaže kako su u prvom danu primili 50-ak narudžaba.
Ako se narudžbe nastave istim intenzitetom, cilj će biti ostvaren i tenisice će ići u izradu, no ako kojim slučajem kampanja ne ostvari svoj cilj, sav će novac biti vraćen uplatiteljima. Plaćanja se na servisima grupnoga financiranja obavljaju kreditnom karticom, a kako bi bili što pristupačniji mladima, iz Organizacijskoga su odbora odlučili priskočiti u pomoć svima koji nemaju kreditnu karticu: neka im se osobno jave u Organizacijski odbor na e-adresu: shkm2017@djos.hr s podatcima o veličini tenisice.
Vrijedna je i želja organizatora da od svakoga prodanoga para tenisica 50 kuna ide za pomoć bolnici u Vukovaru, pa podsjećaju da je vukovarska bolnica mjesto na kojem medicinsko osoblje iz dana u dan pomaže velikomu broju ljudi iz Vukovara i okolice te je imala i posebnu ulogu u vrijeme Domovinskoga rata, kada je bila svakodnevno razarana. Usprkos tomu, medicinsko osoblje bolnice spasilo je mnoge živote i pomagalo braniteljima i civilima Vukovara u borbi za slobodu.
Na upit u kojoj su fazi pripreme za Susret hrvatske katoličke mladeži povjerenik Perković je odgovorio da se definiraju završne pripreme te se osvrnuo na broj mladih koji će doći u Vukovar 29. i 30. travnja: »Očekujemo 30 tisuća mladih, nadamo se da ćemo što veći broj njih uspjeti smjestiti u obitelji naše Đakovačko-osječke nadbiskupije, posebice u istočnom dijelu, bliže Vukovaru. Ovom prigodom pozivam obitelji da prime mlade na noćenje i jave nam se u Organizacijski odbor.«