Post i ustezanje od nekih svakodnevnih užitaka među prepoznatljivim su znakovima korizme. Na tom tragu piše i projekt »Obitelj i mediji« koji u danima korizme preporučuje promišljanje o svakodnevnoj upotrebi pametnih telefona i ustezanju od njihove upotrebe, osim u nužnim situacijama. Štoviše, projekt »Obitelj i mediji« preporučuje i tri konkretna koraka na tom putu, uz plodove koje svaki od njih donosi.
»Svakoga dana pokušajte čitati knjigu isto onoliko vremena koliko provodite dnevno na društvenim mrežama, a po mogućnosti i više od toga«, prvi je savjet koji nude iz »Obitelji i medija«. »Internet nije samo koristan alat, nego je nerijetko shvaćen kao razonoda.
Nesvjesno prelijećemo preko društvenih mreža samo da bismo se opustili, gledamo slike i čitamo kratke opise umjesto da se posvetimo čitanju ozbiljnijih sadržaja o trenutačnim zbivanjima i drugim važnim temama… Vrijeme koje trošimo na takvu razonodu trebali bismo preusmjeriti na, primjerice, čitanje neke zanimljive knjige. Svakako treba pokušati kontrolirati vrijeme koje provodimo na internetu«, objašnjava europski projekt. »Odredite dan u mjesecu koji će biti ‘smartphone-free’ (hrv. slobodan od mobitela)«, idući je savjet »Obitelji i medija«. »Taj dan ne bi trebao biti vrijeme potpunoga isključivanja od svijeta. Treba ga razumjeti kao priliku za kvalitetno provođenje više vremena s vlastitom obitelju. Naime, postoji ozbiljna prijetnja od izolacije od ostalih članova kućanstva zbog raznih odvlačenja pozornosti koje uzrokuju pametni telefoni. Moguće je biti povezan s desetcima nepoznatih ljudi, a ne s onima s kojima živimo u kući«, upozoravaju iz »Obitelji i medija«. »Razgovarajte s ljudima prije svega licem u lice ili barem telefonski. Nemojte se ograničiti na dopisivanje ili komentare na društvenim mrežama. Treba tražiti što je moguće više različitih interakcija s drugima«, treći je korak koji u »digitalnom postu« preporučuju iz »Obitelji i medija«. »Kušnja da neke važne razgovore uživo izbjegnemo skrivajući se iza zaslona nažalost je sve učestaliji fenomen. Prije svega zamislimo da su korisnici društvenih medija stvarni ljudi. S onima koje poznajemo susretnimo se uživo. Komunicirajmo jasno. Iznosimo stvari koje su doista važne… Uronimo dublje u ljudske odnose i komunikaciju. Oni su presudni za ispunjen život«, zaključuje projekt »Obitelj i mediji«.