Mnogim je ljudima upravljanje svojim novcem normalna stvar, no mnogima je to viša matematika i nikako da spoje kraj s krajem. Izgubljeni u bespućima kredita, minusa i računa… novac kao da curi na sve strane. Vrlo je važno na početku uspostaviti barem osnovnu higijenu.
Dakle, ne opterećivati se velikim tablicama i proračunima ili se demotivirati kad se čuje »kako to rade drugi«. Na početku je dovoljno pokušati barem malo uhvatiti »uzde« pa će se stvari s vremenom početi poboljšavati. To se može početi raditi na jednostavan način. Kuverte, kuverte, kuverte… uzeti treba četiri kuverte. Za početak – više nego dovoljno. Sada kuverte treba podijeliti po kategorijama troška. Primjer jednostavne raspodjele bio bi ovaj: 1. kuverta – »darivanje« (katolicima to valjda nije strano); 2. kuverta – »hrana i higijena«; 3. kuverta – »odijevanje, briga/zdravlje i održavanje«; 4. kuverta – »ostalo«. Jednostavan raspored kategorija za početak. Otprilike treba odrediti količinu novca koja se planira potrošiti u mjesec dana. Za neke je to ukupno 1000 kn, za neke 3000 kn, za neke je to 5000 kn ili više mjesečno. To sada nije važno. Nego, za primjer ovdje se može uzeti, a i radi okrugloga broja, 5000 kn mjesečno za trošenje (nešto manje od prosječne hrvatske plaće). Podigne se 5000 kn s bankomata (ili s banke) i rasporedi po kovertama – kategorijama troška: 500 kn za darivanje (10 %); 2500 kn za hranu i higijenu (50 %); 1000 kn za odijevanje, brigu i održavanje (20 %); 1000 kn za sve ostalo (20 %). Postotci ne moraju biti fiksni. No ovo je jednostavna raspodjela i za početak vrlo efikasna i korisna da se može početi »vježbati« upravljanje svojim novcem.
Sada kada se ima novac raspodijeljen u četiri kuverte (najčešće u novčanicama po 100 kn ili 200 kn) može se početi upravljati. Treba se na kovertu običnom olovkom napisati naslov (kategorija troška) i iznos novca koji se odvojio za tu kategoriju u tom mjesecu. Jednostavan savjet kako najjednostavnije kontrolirati ulaz i izlaz novca u kategorije je da se uzme jedna novčanica od npr. 200 kuna u novčanik i nosi se uvijek sa sobom. Češće će se ta novčanica uzeti iz kuverte za hranu budući da se za hranu najviše troši. Nakon što se potroši nešto toga novca iz novčanika kod kuće se treba »raskusurati«. Taj je obračun najbolje raditi svaki dan, i to na vrlo jednostavan način. Ako se npr. potroši danas 50 kuna od te novčanice za hranu, na kraju dana uzme se ostatak od te novčanice od npr. 200 kuna i račun koji je dobiven za tih 50 kuna i vrati se sve u kovertu za hranu, te se ponovno iz te koverte uzme novih 200 kn u novčanik. Upravo je s radom krenula vlastita kućna mini banka… U sljedećem broju slijedi i novi korak.