NAJSVETIJI STOL SINOVA I KĆERI BOŽJIH Novi Savez u Kristovoj Krvi

Franjo Kuharić

Stari savez i starozavjetne krvne žrtve bile su na­vje­štaj najsvetije Žrtve i najsvetijeg Saveza koji će u punini vremena biti sklopljen žrtvom Isusa Krista na križu i zapečaćen njegovom krvlju. Novi Izrael je Crkva. Krštenjem krštenik osobno ulazi u Savez ljubavi s Bogom. Žrtva Isusova na križu je najviši čin ljubavi. Samo cijenom te ljubavi opraš­taju se gri­jesi grješnim ljudima. Nema spa­senja mimo Isusa Krista! Nema ulaska u novi život zajedništva s Bogom osim po žrtvi križa, toga olta­ra ljubavi. Isus Krist, Bogočovjek, svoju je krv prolio za naše vječno otkupljenje, svoj je ljudski život uložio da mi možemo iz smrti prijeći u puninu milosnog života!

Apostol Petar pisao je prvim kršćanima, i nama danas: »Ta znate da od svog ispraznog života, što vam ga oci namriješe, niste otkupljeni nečim raspad­ljivim, srebrom ili zlatom, nego drago­cje­nom krvlju Krista, nevinoga i neokaljanog Jaganjca.« (1 Pt 1, 18-19)

Pretvorbom kruha u tijelo Kristovo i pretvorbom vina u krv Isusovu, makar vanjske prilike ostaju, na oltaru je nova stvarnost: Isus Krist je prisutan pod tim prilikama da nam bude bliz, na dohvatu srca

Svojom ljubavlju i svojom božanskom svemoći Isus Krist je ustanovio euharistiju – sakrament svoje žive i stvarne prisutnosti, svoga tijela i svoje krvi pod prilikama kruha i vina. To je Presveti Oltarski Sakrament. Žrtva križa je bila krvna žrtva ljubavi da se po njoj pomirujemo s Ocem ne­beskim.

Ali Isus je htio da ta žrtva u Crkvi i za svijet traje do svršetka svijeta na nekrvan način. To je najveće čudo ljubavi u kojoj se sabire Crkva, to je najsvetiji stol sinova i kćeri Božjih da se, čiste duše, u Božjoj milosti, hrane za život vječni. Sveta misa je ta božanska žrtva, a sv. pričest je ta božanska hrana.

Pretvorbom kruha u tijelo Kristovo i pretvorbom vina u krv Isusovu, makar vanjske prilike ostaju, na oltaru je nova stvarnost: Isus Krist je prisutan pod tim prilikama da nam bude bliz, na dohvatu srca. Vjerujući to vjerujemo svemogućoj ljubavi; primajući pričest hranimo se samim Bogom ljubavi; klanjajući se toj prisutnosti bivamo obasjani ljubavlju!

Iz knjige »Vjeruješ li ovo?«, Glas Koncila, 2005., str. 66-69.