NAKON ISTRAŽIVANJA AMERIČKOGA MAGAZINA Mračna strana Instagrama (1)

Foto: Shutterstock

Instagram je jedna od najpopularnijih društvenih mreža i u svijetu ima oko dvije milijarde aktivnih korisnika. No da ta mreža ima itekako opasnu stranu, bolje reći mračnu stranu koja je povezana sa seksualizacijom djece i mladih, upozorili su iz »Obitelj i medija« na tragu istraživanja koje je prije koju godinu proveo američki »Wall Street Journal«.

Kako spriječiti algoritme?

Novinari američkoga magazina izradili su nekoliko profila na Instagramu uz pomoć kojih su pokušali proniknuti u »logiku algoritama« koji određene sadržaje plasiraju korisnicima s određenim preferencijama.

»Da bi se spriječili algoritmi koji osjetljivim korisnicima plasiraju štetne sadržaje, trebalo bi uvesti promjene koje bi znatno izmijenile i same algoritme. Riječ je o sustavima za filtraciju sadržaja kojima teško upravljaju čak i oni koji su na platformi zaduženi za sigurnosna pitanja«, pojašnjavaju iz »Obitelji i medija«

Istraživanje je pokazalo da se često među sadržajima koje prate mladi – kao što je šport – preko algoritama promiču i sadržaji koji su krajnje neprimjereni mladima, poput različitih vrsta pornografije, uključujući i sadržaje koji bi se mogli okarakterizirati kao dječja pornografija. Primjerice, ako su novinari »Wall Street Journala« na svojim profilima pratili žensku gimnastiku ili mlade »influencerice«, kao srodni sadržaji pojavljivali bi im se različiti seksualno eksplicitni videouradci, ali i oglasi velikih »brendova«. Tako se prateći sadržaje koji su isprva sasvim bezopasni, mladi vrlo lako mogu naći u vrtlogu štetne seksualizacije.

Zašto na to ne reagiraju oni koji takvim platformama upravljaju? »Istraživanje je pokazalo da je postojala ‘tendencija’ kod Instagramovih algoritama da se prikupljaju sadržaji koji seksualiziraju djecu. To je bio problem koji nije bio nepoznat i onima koji vode tu platformu. No da bi se spriječili algoritmi koji osjetljivim korisnicima plasiraju štetne sadržaje, trebalo bi uvesti promjene koje bi znatno izmijenile i same algoritme. Riječ je o sustavima za filtraciju sadržaja kojima teško upravljaju čak i oni koji su na platformi zaduženi za sigurnosna pitanja«, pojašnjavaju iz »Obitelji i medija«.

2 milijarde aktivnih korisnika, mahom mladih, imao je Instagram početkom 2024. godine. Istraživanje američkoga »Wall Street Journala« pokazalo je da Instagramovi algoritmi mlade od sasvim bezopasnih sadržaja mogu vrlo brzo uvući u štetnu seksualizaciju.