NAKON ISTRAŽIVANJA AMERIČKOGA MAGAZINA Mračna strana Instagrama (2)

Foto: Shutterstock

Kratki videouradci na Instagramu – tzv. reels – koji traju do devedeset sekunda, također su postali prijeporni u zadnje vrijeme, upozoravaju iz »Obitelji i medija«. Naime, oni su višestruka sigurnosna ugroza na društvenim mrežama jer mlade mogu izložiti štetnim sadržajima koje je teško kontrolirati. Budući da je riječ o videu, slici u pokretu, čak i »uvježbani« algoritmi mogu teško pratiti baš sve što se u toj »sekciji« Instagrama objavljuje.

»Namjera je promicati način na koji netko živi, ono što netko radi i ono što netko ima u svojem vlasništvu. Ta je mreža zasnovana na neprestanom uspoređivanju s drugima. (…) Ako bismo Instagram usporedili s jednim od sedam smrtnih grijeha, bila bi to oholost«, upozoravaju iz
»Obitelji i medija«

Nadalje, problematično je što takvi videouradci ne dolaze samo od »prijatelja« ili osoba koje korisnik na svojem profilu prati, nego sa svih strana, u skladu s »preferencijama« koje su o pojedinom korisniku zabilježili algoritmi.

Instagram i oholost

Meta – krovna platforma koja je uz Facebook i Whatsapp ujedno vlasnica Instagrama – potvrdila je da je nakon istraživanja »Wall Street Journala« maknula tisuće ključnih riječi preko kojih su na Instagramu pedofili komunicirali s trgovcima ljudi. Također su potvrdili i da rade na mehanizmima koji bi odraslima opasnih namjera otežali pristup profilima djece i tinejdžera.

»Instagram čini opasnim činjenica da se na toj mreži sve zasniva isključivo na izgledu. Namjera je promicati način na koji netko živi, ono što netko radi i ono što netko ima u svojem vlasništvu. Ta je mreža zasnovana na neprestanom uspoređivanju s drugima, što pojedince tjera da idu razinu iznad drugih koje na toj platformi vide. Ako bismo Instagram usporedili s jednim od sedam smrtnih grijeha, bila bi to oholost«, upozoravaju iz »Obitelji i medija«. »S tako postavljenim stvarima vrlo je lako na Instagramu naići na toksične sadržaje. Zato treba neprestano upozoravati na rizike povezane s tom platformom. Posebice jer je činjenica, koju potvrđuju istraživanja i statistike, da se djeca satima koriste društvenim mrežama, i to bez ikakva roditeljskoga nadzora. Nije, jasno, sve što internet nudi loše, no tim se platformama treba koristiti oprezno«, zaključuju iz »Obitelji i medija«.

4,8 sati u prosjeku provode djeca i tinejdžeri na društvenim mrežama. Većinu toga vremena na mrežama djeca provode bez ikakva roditeljskoga nadzora, stoga treba neprestano upozoravati na rizike koje kriju takve platforme.