»Ugasi taj tablet i pusti to više iz ruku«, odgojna je mjera koja u eri obilja digitalnih sadržaja više nije dostatna. Informiranost i svjesnost o pozitivnim i negativnim aspektima digitalnih tehnologija vrline su koje su potrebne svakomu roditelju koji u današnjem svijetu ujedno treba biti i »digitalni odgojitelj«. U digitalnom svijetu nalaze se mnoge opasnosti, kako za djecu tako i za odrasle. No zauzimanje pesimističnoga stajališta da je ondje sve loše istovjetno je odbijanju vožnje automobilom zbog straha od mogućih nezgoda u prometu. U današnje vrijeme »digitalna skeptičnost« nije toliko potrebna kao »digitalna osviještenost«. Projekt »Obitelj i mediji« tako roditeljima preporučuje upoznavanje s digitalnim jezikom.
20 %
dostupne tehnologije koriste ljudi današnjice
Nemoguće je nekoga nečemu podučavati ako čovjek sam ne poznaje ono što želi prenijeti. Nije više dovoljno biti uz djecu dok ona konzumiraju digitalne sadržaje, nego treba učiniti korak više i ohrabriti se da se preispita i razumije kako nešto funkcionira, čemu to služi i, još važnije, zašto uopće djeca toliko uživaju u sadržajima koje upijaju sa zaslona. U ovladavanju tim umijećem nije potrebno postati magom programiranja ili računalnim hakerom, nego je potrebno vrijeme i sustavno »studiranje« novih tehnologija. Na taj bi se način također smanjio jaz između djece i roditelja, među kojima većina još, za razliku od svoje djece, ne pripada skupini »digitalnih urođenika«, rođenih u vrijeme blještavih ekrana i obilja mogućnosti digitalnih komunikacija.
Dobar »digitalni odgojitelj« ne smije se dovesti u poziciju zaštitnika djece od potencijalno štetnih sadržaja na internetu. Cilj nije zabrana, nego učenje kako se tehnologijama koristiti na ispravan način. Digitalni je prostor najgušće naseljeno mjesto na svijetu i zadaća ne treba biti bijeg iz njega, nego njegovo preoblikovanje u sigurniju, održivu i uključivu sredinu.