Kakvo je u proteklih godinu i pol dana bilo povjerenje u političare, medije i međunarodne tvrtke? Na temelju globalnog istraživanja »Edelmanov barometar povjerenja«, koje u 28 zemalja svijeta tijekom protekla dva desetljeća svake godine mjeri povjerenje u spomenute institucije, odgovor je dao projekt »Obitelj i mediji«
Istraživanje je pokazalo da je u vrijeme pandemije došlo do značajnoga pada povjerenja u mnoge ključne društvene institucije. Iako su mnogi političari zbog izvanrednih okolnosti bili prisutni u medijskom prostoru, daleko više nego što bi bili u mirnim vremenima, predstavljajući često sebe kao one koji donose rješenja složene situacije, opće povjerenje u političare nije poraslo. Dapače, većina sudionika istraživanja »Edelman« kazala je da na političare »gledaju sa sumnjom« te da političari »govore stvari za koje i sami znaju da su neistinite«.
No ono što je najviše zabrinjavajuće jest velik pad povjerenja u novinare i djelatnike medija tzv. glavne struje. Svjetska zdravstvena kriza vodila je širenju dezinformacija, a sudionicima istraživanja bio je neuvjerljivi i način odabira vijesti, način pisanja, vokabular i ton. Naime, ispitanici su izjavili da su vijesti bile intonirane na način koji želi uzbuniti i uznemiriti čitatelje, gledatelje i slušatelje poradi širenja panike, a ne pravodobnoga izvještavanja o događajima i donošenja činjenica. Istraživanje »Edelman« pokazalo je, očekivano, da je i u izvanrednim okolnostima pandemije porasla i potražnja za informacijama, no sve više i više građana odlučuje se do njih dolaziti samostalno, ako je moguće uz što manju uporabu masovnih medija.
No na tragu te pojave projekt »Obitelj i mediji« ipak zaključuje tekst u optimističnom ozračju, napominjući da velika potražnja za informacijama među »običnim« građanima treba biti presudan motiv za novinare i sve medijske djelatnike da svoj posao svakodnevno izvršavaju profesionalno, imajući uvijek u vidu koja je važnost novinarske profesije za društvo.