Napisati knjigu savjeta za roditelje koji odgajaju djecu koja odrastaju s digitalnim tehnologijama zasigurno nije jednostavan posao. Štoviše, mnoge takve knjige pišu se po ključu da dodaju djelić nove spoznaje onomu što se već o novim tehnologijama zna.
Ipak, među djelima na koje valja obratiti pozornost projekt »Obitelj i mediji« izabrao je knjigu »Generacija oblak – Biti roditelj u doba pametnih telefona i tableta«. Knjiga se na 140 stranica bavi temama kao što su identitet u digitalnom svijetu, odgojna i obrazovna uloga obitelji, emocije i veze u digitalnoj eri, nove ovisnosti povezane s novim tehnologijama te obrazovanje i škola u digitalnom kontekstu. Knjiga polazi od ideje da nove tehnologije same po sebi ne mogu imati štetan ili koristan utjecaj na pojedince i njihove odnose s drugim ljudima.
No ključna je pretpostavka knjige da svi načini komuniciranja i odnosa s drugima, emocije koje pojedinac pokazuje u određenim situacijama, polaze od obiteljskoga okruženja. Ono što se nauči u obitelji često se projicira i na odnose u vanjskom svijetu, a tako i na odnose koji se grade u virtualnom svijetu.
Ako se dijete preko društvenih mreža i ostalih »čuda« virtualne tehnologije »samoizolira« od ostatka obitelji, a zbliži s potpunim neznancima u virtualnom svijetu, postoji mogućnost da nešto ne valja u komunikaciji unutar obitelji, upozoravaju autori, stručnjaci za emocionalne i kognitivne utjecaje digitalnih tehnologija. Niz je novih ovisnosti koje se razvijaju u digitalnom kontekstu, upozorava knjiga, kao što su ovisnost o kockanju, kupnji preko interneta ili videoigrama. Stoga knjiga pozornost daje ulozi roditelja, dajući im i dva praktična savjeta za odgoj djece koja pripadaju digitalnoj generaciji ili, kako ju zovu autori, »generaciji oblak«. Prvi poučak potiče na njegovanje navika i ponašanja unutar obitelji koje teže izgradnji dubljih odnosa. Na taj će način i djeca, bilo da je riječ o stvarnom životu ili o, primjerice, društvenim mrežama, lakše prepoznavati koristi »pravih« odnosa, veza i prijateljstava. Drugi poučak ohrabruje roditelje da se upuste u zadatak »čitanja« i tumačenja ponašanja svoje djece u stvarnom životu, ali i tijekom vremena koje provode uz pametne zaslone. »Za sve dobro potrebno je vrijeme – kvalitetno vrijeme, a ne raštrkana pozornost«, dodaju iz »Obitelji i medija«.