Nije tajna da sve što se pretražuje na Googleu, lokacije koje korisnici posjećuju, ono što su na društvenim mrežama označili sa »sviđa mi se«, kao i poruke koje se razmjenjuju raznim aplikacijama za dopisivanje jesu i podatci na kojima u svijetu virtualnih medija profit ostvaruju tzv. »treće stranke«. Posebno problematizirajući pitanje privatnosti među aplikacijama za dopisivanje, kao što su Whatsapp ili Facebook Messenger, projekt »Obitelj i mediji« predstavio je relativno novu aplikaciju »Signal«, kao inovaciju koja bi mogla riješiti »kvadraturu kruga« – da aplikacija ostane besplatna za korisnike, a da kao »cijenu« ne uzima podatke koje prikuplja od njih za »treće stranke«.
»Signal« je 2014. godine osmislio i pokrenuo Brian Acton, suosnivač Whatsappa i bivši djelatnik Facebooka, koji je upoznajući iz prve ruke na koje načine velike korporacije manipuliraju osobnim podatcima, postao aktivist i zagovornik ideje da se jasno definira privatnost korisnika u svijetu društvenih mreža i virtualnih medija. Među zagovornicima nove aplikacije bio je i Edward Snowden, bivši djelatnik CIA-e koji je 2013. godine razotkrio veliku aferu sveopćega nadzora američkih građana koju su vlasti poduzele pod opravdanjem borbe protiv terorizma. Jedna od prednosti »Signala« u usporedbi s drugim popularnim aplikacijama za slanje poruka jesu tzv. privremene poruke, što znači da poruke koje su poslane ne ostaju trajno zapisane, nego se brišu nakon određenoga vremena. Moguće je napraviti i grupni razgovor u kojem može sudjelovati i 1000 sudionika a da se ne bilježe podatci tko je uopće u tom razgovoru sudjelovao. Korisnički račun nije striktno vezan uz određeni uređaj, što znači da nije potrebno unositi PIN prilikom prijelaza na novi mobilni uređaj. Prepoznajući konkretne prednosti za zaštitu podataka i privatnosti korisnika, »Signal« je u veljači prošle godine preporučila i Europska komisija.