»Instagram je štetan za tinejdžere, posebno za djevojčice«, upozorenje je koje bi na prvu trebalo doći iz usta staromodnih i »konzervativnih« roditelja. No kako objašnjava projekt »Obitelj i mediji«, te su riječi došle od skupine renomiranih istraživača, stručnjaka za društvene mreže, koji su istraživanje proveli za Facebook, vlasnika Instagrama. Rezultate istraživanja, koje je provedeno na tisućama ispitanika iz Sjedinjenih Američkih Država i Europe s ciljem upoznavanja navika i ponašanja tinejdžera na društvenim mrežama, objavio je bivši djelatnik Facebooka, a široj javnosti prenio »Wall Street Journal« u rujnu prošle godine. Istraživanje je pokazalo da kod trećine ispitanih postoji poveznica između iskrivljenih pogleda na tjelesnost i korištenja Instagramom. Takvi iskrivljeni pogledi, primjerice, mogu voditi do poremećaja u prehrani. Također, sami tinejdžeri kao korisnici Instagrama vide poveznice između korištenja tom društvenom mrežom i anksioznosti i depresije.
Oni koji su objavljivali sadržaje koji nisu u skladu s »normama« koje na društvenim mrežama određuju »influenceri«, suočavali su se s negativnim komentarima i reakcijama na svoje objave, što je pak vodilo i raznim negativnim emocijama.
Do javnosti su došli i dokumenti koji pokazuju da je Facebook u svojoj internoj komunikaciji itekako znao za štetne posljedice Instagrama, no nije poduzeo gotovo ništa da bi se one ublažile. Dokumenti koje je objavila »zviždačica« Frances Haugen svjedoče da je Facebook na svojim platformama rabio algoritme koji su u prvi plan stavljali sadržaje koji izazivaju polarizaciju javnosti, posebice u vrijeme posljednjih predsjedničkih izbora u Americi. Dokumenti su također pokazali da je Facebook, premda ima i vlastitu službu za »provjeru činjenica« (tzv. »factcheck«), u javnosti namjerno u optjecaju ostavljao razne lažne vijesti i montirane vizualne sadržaje jer su oni privlačili veliku pozornost korisnika. Uostalom, niz drugih dugogodišnjih djelatnika u IT sektoru, koji su radili za Facebook, Twitter i Google, iznijelo je slične tvrdnje u dokumentarcu »Socijalna dilema«. Iako je taktika ignoriranja jedan od suvremenih oblika cenzuriranja nepodobnih mišljenja, objavljeni rezultati i dokumenti nisu bili bez odjeka. Naime, Instagram je nedugo nakon objave neugodnih podataka na neko vrijeme odgodio pokretanje aplikacije »Instagram Kids«, namijenjene djeci u dobi između šest i dvanaest godina.