Godišnjim izvještajem o digitalnim navikama u suvremenom društvu koje redovito objavljuje organizacija »We are social« pozabavio se i projekt »Obitelj i mediji«. U svijetu je u 2022. godini, prema istraživanju, »digitalna populacija« imala oko pet i pol milijarda ljudi, od njih ukupno osam koliko nastanjuje planet. Oko četiri i pol milijarde ljudi redovito se koristilo društvenim mrežama.
No ovogodišnji je izvještaj pokazao da se smanjuje vrijeme koje prosječni korisnik interneta provodi »na mreži«, i to za dvadeset minuta u odnosu na ranija istraživanja. Porast se ranijih godina dogodio i zbog raznih protupandemijskih mjera zatvaranja pa je povratak u staro normalno značio i manje vremena na internetu. Ipak, suvremeni čovjek u virtualnoj stvarnosti još uvijek provodi velik dio svojega uobičajenoga dana – otprilike šest sati. Istraživanje »We are social« otkrilo je i neke razloge zašto ljudi uopće provode toliko vremena na internetu. Među njima se ističe potreba da se ostane u kontaktu s obitelju i prijateljima, praćenje vijesti iz neposredne blizine i svijeta te pretraživanje različitoga videosadržaja. Sažimajući rezultate izvještaja »We are social«, stručnjaci iz projekta »Obitelj i mediji« postavili su nekoliko pitanja. Primjerice, što će u budućnosti biti glavni izazov kada je riječ o odnosu čovjeka i tehnologije? »Pravi izazov za budućnost bit će pronalazak načina kako stvarati vrijedne odnose među ljudima. Kao što je, primjerice, osjećaj prvoga dana škole ili onaj osjećaj kada smo upoznali svojega prvoga prijatelja s kojim smo dijelili školsku klupu, kada smo se i naučili što znači ‘koegzistencija’ s drugima. To se nameće kao izazov s kojim se trebamo suočiti bez straha da bismo mogli voditi ispunjen život. A on znači život u kojem je tehnologija ipak sredstvo za razonodu, a ne protagonist naše svakidašnjice«, napominju iz »Obitelj i medija«.