Hrvatski pokret zagovaranja za život (pro-life) dobio je i svoj tiskani magazin. Naime, udruga »Hrvatska za život« početkom ove godine odlučila je pokrenuti magazin pod nazivom »Pohod« kojim se promiče kultura života u široj društvenoj zajednici, a u prvim danima svibnja izišao je drugi broj toga tromjesečnika na čijoj se naslovnoj fotografiji nalazi dvoje djece Dominika i Mihaele. Oni su, zajedno s roditeljima, bili dionici jednoga od miroljubivih bdjenja, a kako svjedoči bračni par kći je rođena unatoč tomu što su liječnici savjetovali kiretažu.
Na stranicama magazina – koji se besplatno distribuira diljem Hrvatske – predstavlja se djelovanje udruge »Hrvatska za život« i inicijative »40 dana za život«, kao i drugih pojedinaca koji se zauzimaju za izgradnju kulture života u Hrvatskoj, ali i u svijetu. Prvi je broj izdan u veljači u prvotnoj nakladi od 3 tisuće primjeraka. Brzo ga je ponestalo pa je dotisnuto još 3 tisuće komada, a najčešće je u ruke čitatelja stizao na molitvenim bdjenjima za prekid pobačaja ispred bolnica i klinika koji se tijekom korizme održavao u 28 hrvatskih gradova, no prekinuta su prije završetka zbog pandemije koronavirusa.
Glavni urednik »Pohoda« je Krunoslav Puškar, svaki broj se za sada priprema na 16 stranica, a uz prijevode magazin ima i autorske članke te kutak u kojem pišu poznati liječnici, bioetičari i znanstvenici. Detaljnije o projektu za Glas Koncila govorio je Ante Čaljkušić, predsjednik udruge »Hrvatska za život«. Istaknuo je da već pripremaju i treći tromjesečnik koji imaju u planu izdati u nakladi od 10 tisuća primjeraka, a cilj im je dosegnuti nakladu od 50 tisuća primjeraka po broju.
»Još smo prije dvije godine razmišljali o pokretanju magazina, ali početkom ove godine dozrjelo je vrijeme da se konkretizira ta naša ideja. Odlučili smo da magazin ‘Pohod’ ima 16 stranica, da dizajnom bude privlačan svim generacijama, ali i da možemo komunicirati uz pomoć modernih tehnologija. Zato je iza svakoga članka u ‘Pohodu’ postavljen QR kod, čijim se očitavanjem može doći do gostovanja naših predstavnika u radijskim ili televizijskim emisijama, različitih videosadržaja te članaka vezanih uz određenu tematiku. Važno nam je od početka bilo da magazin ima i svjedočanstva jer upravo ona pokazuju rezultate i plodove našega rada, našu djelotvornost. Tako da već imamo prikupljene priče onih koji su trebali biti pobačeni ili su prošli kroz iskustvo pobačaja ili pak donijeli odluku za život. Dajemo prostora svjedocima pobjede kulture života u hrvatskom narodu«, rekao je Čaljkušić i istaknuo da za magazin postoji interes. Prema njegovim riječima, vidjeli su da je potreba za evangelizacijom takvoga tipa velika te da se i na taj način može pridonijeti izgradnji kulture života.
Oba broja magazina »Pohod« udruga »Hrvatska za život« poslala je na mnogobrojne adrese – ne samo bolnica i privatnih klinika u kojima se rade pobačaji, nego i na adrese pojedinaca liječnika, medicinskih djelatnika, političara, kao i svih hrvatskih biskupija i nadbiskupija te teoloških i medicinskih fakulteta hrvatskih sveučilišta.
Sugovornik Ante Čaljkušić prepričava reakcije na prva dva broja magazina »Pohod«: »Primijetili smo muk od naših neistomišljenika, sigurni smo da već same naslovnice magazina ‘Pohod’ mogu potaknuti i utjecati na srca onih koji su za pobačaj da shvate o kako je teškoj problematici riječ. Od onih koji zagovaraju kulturu života i dijele naše mišljenje dobili smo pozitivne reakcije. Jedan je ginekolog posvjedočio da je i svojim kolegama u ambulanti i klinici podijelio na čitanje primjerak ‘Pohoda’. Vjerujemo da smo na taj način liječnike koji se zauzimaju za život dodatno motivirali da približe ljepotu kulture života, a naše suradnike i volontere potaknuli da učine korak više u vlastitom davanju u apostolatu za život. Također, iz Bjelovarsko-križevačke biskupije zatražili su dodatnu pošiljku magazina kako bi ih biskup mogao podijeliti onima s kojima će se susretati. Drago nam je zbog takvih reakcija budući da svjedočimo da i u Crkvi još ima onih koji nisu dovoljno informirani o ovom važnom obliku apostolata.«
Čaljkušić ističe da materijala za popunjavanje stranica magazina ne manjka jer je toliko toga što žele prenijeti. »Slatka je briga što uvrstiti u magazin – ne možemo u jednom broju reći sve što želimo. Imamo već dosta pripremljenih članaka za sljedeće brojeve. Iako mnogi pitaju kako to da smo se odlučili na tiskani medij, njime smo htjeli doprijeti do još nekih skupina ljudi koje nismo znali. Odlučili smo doći do onih koji ne prate društvene mreže, koji ne idu redovito na mise, koji nisu vjernici. Također, željeli smo biti blizu vjernicima koji vole tisak i na taj način prate zbivanja u Hrvatskoj i svijetu«, rekao je Čaljkušić.
U razgovoru je dodatno pojasnio i da su se odlučili za naziv »Pohod« jer da im je pri odabiru imena najviše u mislima bila biblijska scena Pohođenja Blažene Djevice Marije. »Vjerujem da će ovaj magazin biti jedan od uspješnih načina navješćivanja radosne vijesti, pohođenja brojnih srdaca koja će se nakon susreta s Kristom oduševiti za život i njegovu ljubav. Vjerujem da ćemo i ovim magazinom spasiti mnoge živote i duše, umnožiti broj aktivnih volontera i razvijati izgradnju kulture života, a sve snagom i milošću Duha Svetoga!«