S odmakom je lako pričati, vrjednovati prošlost i govoriti o »slijepim putnicima« i nepredvidivim situacijama u ljudskom životu koje se jednostavno pojave na putu i nemoguće ih je izbjeći. Život je nepredvidiva tajna unatoč ljudskim planovima, jer »čovjek snuje, a Bog određuje«. Ako se čovjek vodi mudrošću i razboritošću, lakše će shvatiti svoju ulogu u »životnoj bitki«, a istodobno ona će mu dati iskustvo za promišljanje i djelovanje u budućnosti.
Upravo su mudraci s istoka svojim primjerom pokazali da se ne treba bojati jer Bog se uvijek pobrine da se ljudski put i hod koji je u dobroj namjeri osvijetli – naravno ako se Bogu vjeruje. Potrebno je otkrivati volju Božju. Mudraci s istoka, sveta Tri kralja, otkrivali su volju Božju te su djelovali iz slobode i po savjesti. Na njihovu putovanju da se poklone novorođenomu Kralju kraljeva Bog im je osvijetlio put. Znakovi su slikoviti i značenje im postaje jasno poslije događanja. To pokazuje da nema bezizlazne situacije ako čovjek djeluje iz slobode u skladu sa svojom savješću. Definicija vjere u poslanici Hebrejima kaže: »A vjera je već neko imanje onoga čemu se nadamo, uvjerenost u zbiljnosti kojih ne vidimo.
Zbog nje stari primiše svjedočanstvo. Vjerom spoznajemo da su svjetovi uređeni riječju Božjom tako te ovo vidljivo ne posta od nečega pojavnoga.« Ti redci daju odgovor za svaku životnu situaciju. Strategija je prejednostavna, nema crtanja karata, nema rasporeda vojske i topova. Sve je u osobi, u Božjem stvorenju, u Bogu. Teologije proučavaju, činjenice i traženja ostaju: Tko je taj – Bogočovjek – Isus, što je njegova volja?
Ljudsko srce je rahlo, voli i ljubi, no ponekad se deformira pa se napuni sebeljubljem. Tada grčevito brani svoju volju i tumači je kao volju Božju! Čak je preslikava i na instituciju, ne znajući da okoštavanje institucije nije ništa drugo doli ograda ljubavi, morala, ljudskoga djelovanja.
Ne treba se skrivati iza institucije jer u svim prilikama Bog se poimence obraća pojedincu kao onomu kojega je stvorio na svoju sliku i priliku. To treba prihvatiti jer mudrost prožima cijeli savez između Boga i čovjeka. Čovjeku vođenu vjerom mudrost je više od vanjskih znakova i čudesa koja suvremeni čovjek često traži.