Virtualni, a opet stvarni svijet u koji se preko svojega »avatara« može uključiti bilo tko s dobrom internetskom vezom i naočalama za virtualnu stvarnost. Tako bi otprilike glasila najkraća definicija »metaverzuma«, nove komunikacijske platforme koju posljednjih godina osobito promoviraju tehnološki krugovi, predstavljajući ju kao »izum« koji će u međuljudsku komunikaciju uvesti »revoluciju« dramatičniju od one koja je došla razvojem interneta. Međutim metaverzum je, premda »razvikan«, još uvijek tehnologija koja je u povojima i nije dosad dokazala svoju praktičnu korisnost.
Fenomenom metaverzuma, na oprezan način, pozabavio se i projekt »Obitelj i mediji«. Premda ne osporavaju da bi takva komunikacijska tehnologija mogla imati praktičnu primjenu i korist u obrazovanju, gospodarstvu i općenito u povezivanju ljudi koji žive u međusobno udaljenim dijelovima svijeta, iz »Obitelji i medija« upozoravaju i na nekoliko problematičnih aspekata metaverzuma.
Neki od njih pokazali su se u nekim »probnim« verzijama metaverzuma. Primjerice, dosad je niz istraživanja utvrdio znatnu prisutnost nekih neželjenih ponašanja u metaverzumu, kao što su vrijeđanje i prijetnje nasiljem, pornografski sadržaji, rasizam… Drugi poznavatelji suvremenih tehnoloških platforma upozoravaju da bi metaverzum mogao produbiti neke od »novih« problema koji su se pojavili s internetom – kao što su ovisnost o virtualnoj stvarnosti ili krađa identiteta. Općenito je i iz etičke perspektive problematičan svijet u koji bi svatko mogao pristupiti preko neke vrste izmišljenoga identiteta – »avatara« koji može biti »oblikovan« na način koji nam u određenom trenutku najbolje odgovara. Nadalje, svijet u kojem bi se sve vitalne životne aktivnosti – škola, posao, druženja s obitelji i prijateljima, nabava – mogle odvijati iz naslonjača distopijska je budućnost u kojoj bi svaki izlazak iz spavaće sobe u stvarnost bio svojevrsni podvig. »Nadajmo se da će razvoj metaverzuma biti usmjeren prema boljemu obrazovanju, zaštiti privatnosti i prava korisnika te da ćemo uvijek biti u mogućnosti živjeti svoje stvarne živote i u njima graditi stvarne odnose. Na kraju korisnici su ti koji će ‘nastanjivati’ svijet metaverzuma«, zaključuju iz »Obitelji i medija«.