PROBLEM KOJI SE OŠTRO MANIFESTIRA U ZAPADNIM DRUŠTVIMA Ljudsko tijelo ne može postati »moneta«

Nije nikakva tajna da u pozadini seksualizacije ljudskoga tijela – od reklama do filmova i glazbenih spotova – stoji i puki financijski interes. Novac je često i motiv koji stoji iza nekih suvremenih ideologija, koje se samo prividno zauzimaju za uspostavu ravnopravnosti između žena i muškaraca ili za zaštitu »seksualnih manjina«. O tom je problemu progovorio i projekt »Obitelj i mediji« prikazavši temeljne ideje knjige »U potrazi za vlastitim tijelom«, koju su napisali španjolski autori Andrea Diego i Alberto Vargas.

Novi pogled na ljudsko tijelo

Knjiga donosi svojevrsni pregled temeljnih filozofskih i antropoloških promišljanja o ljudskom tijelu koja mogu poslužiti kao štit protiv suvremenih ideoloških zabluda i zastranjenja.

»Zamisao o premoćnosti pojedinca s vremenom je nametnula i novi pogled na ljudsko tijelo – na muškarce i na žene – koji su danas postali monete za potkusurivanje na svjetskom tržištu«, pojašnjavaju iz »Obitelji i medija« na tragu knjige »U potrazi za vlastitim tijelom«

Riječ je, pojašnjavaju autori, o problemu koji se tek u posljednjih desetak ili dvadesetak godina oštro manifestira u zapadnim društvima, no njegovi su korijeni puno dublji. Točnije, problem je u modernitetu koji je od 19. stoljeća naovamo polako nametao ideju o, kako to nazivaju autori Diego i Vargas, »premoćnosti pojedinca«. »Zamisao o premoćnosti pojedinca s vremenom je nametnula i novi pogled na ljudsko tijelo – na muškarce i na žene – koji su danas postali monete za potkusurivanje na svjetskom tržištu«, pojašnjavaju iz »Obitelji i medija« na tragu promišljanja dvoje autora.

Nadalje, knjiga »U potrazi za vlastitim tijelom« pojašnjava i zašto je u kontekstu suvremenih ideoloških pritisaka kršćanski pogled na tjelesnost još uvijek svjež i aktualan. Posljednje poglavlje knjige donosi pojašnjenje razlike između prirodnih nagona i roditeljstva, koje omogućava da se shvati zašto je tijelo prostor u kojem se ostvaruje otvorenost prema drugomu i davanje sebe za druge. Knjiga otvara i još jednu važnu temu koja nije često spominjana u dosadašnjim studijama koje su se bavile brakom i obitelju, a to je uloga majčine utrobe kao prvoga doma.

Oko 50 % oglasa u kojima se pojavljuju žene sadrži neki oblik seksualizacije ženskoga tijela. Krajnji cilj takvih reklama najčešće je prodaja određenoga proizvoda i povećanje zarade.