»Moje kraljevstvo nije od ovoga svijeta« (Iv 18, 36) – rekao je Krist pred Pilatom naglašavajući kako je njegovo kraljevstvo duhovno, a ne ovozemaljsko. Priznajući Krista i kraljevstvo kojim on kraljuje, i mi kao mladi vjernici priznajemo i zauzimamo se za ljubav, pravdu i mir jer nas je naš Gospodin tako naučio živjeti i djelovati. Kao vjernici smatramo da je jedini pravi put upravo Kristov put. Koračajući ususret nebeskomu kraljevstvu, možemo naći smisao ovozemaljskoga života, a iznad svega shvatiti kako je ono duhovno najvažnije i cilj našega postojanja. Sve na ovom svijetu privremeno je, što ne znači da ovdje ne trebamo biti prisutni u potpunosti svojim duhom, nego upravo suprotno: živeći ovdje na zemlji, i to u potpunoj prisutnosti i davanju, pripremamo se za vječni život.
Govoreći o smislu našega postojanja, konačnosti našega života na zemlji i vječnosti na nebu, zapravo se spominjemo svetkovine Krista Kralja koja se slavi zadnje nedjelje u crkvenoj godini. Puni je naziv toga blagdana, koji je papa Pio XI. uveo 1925. godine, »Svetkovina Gospodina našega Isusa Krista Kralja svega stvorenja«. U enciklici »Quas primas« Pio XI. prikazuje nam da Kristovo kraljevstvo nužno uključuje dužnost da kao katolici – koliko god to možemo i prema našim mogućnostima – težimo idealu katoličke Crkve: »Dužnost bi katolika trudom i djelima bila ubrzati i požuriti povratak društvenomu Kristovu kraljevstvu«, piše papa, a enciklika proglašava svetkovinu »sveopće i trajne društvene stvarnosti Isusa Krista« nasuprot ateističkoj i sekulariziranoj državi, »pošasti našega vremena«. Papina je želja bila pojasniti da se zlo stvara jer se svijet sve više udaljava od Krista jer se ono duhovno počelo zanemarivati, a materijalno je počelo preuzimati primat. U ljudskoj je prirodi posrnuti, pogriješiti i prepustiti se određenoj slabosti, no prava je jakost u vraćanju na pravi put. Zato ova svetkovina nas vjernike podsjeća na konačni dolazak Krista Kralja koji je početak i cilj svakoga ljudskoga života.
Slaveći ovaj blagdan, vraćamo se na početak i promišljamo o smislu života, temeljima Kristova učenja i pravim vrijednostima. Bitno je sjetiti se kolika je naša odgovornost prema vlastitomu životu, životima drugih i ovomu svijetu u cijelosti. Trebamo težiti proživjeti život u ljubavi i istini, ne zanemarujući da je put pravednosti, put Kristova kraljevstva pravi i jedini put kojim trebamo ići.
Posljednja nedjelja liturgijske godine, nedjelja prije početka došašća, dan je na koji Crkva slavi Kristovo kraljevstvo i njega kao vječnoga Gospodara cijeloga svijeta i svih stvorenja. Svetkovinu Krista Kralja ustanovio je enciklikom »Quas primas« 1925. godine papa Pio XI. Papa je shvatio potrebu za uvođenjem blagdana koji će katolicima istaknuti istinsku važnost vjere, a glavni su razlozi za to bili tadašnje jačanje sekularizma i komunizma. Papa je tada nastojao objasniti da su zla svijeta rezultat sve većega udaljavanja od Krista i odbijanja vršenja volje Božje. Kristovo kraljevstvo nije od ovoga svijeta, nego je ono duhovne naravi, pa nam Krist na taj način poručuje što je istinski bitno i koje su prave vrijednosti. Taj nas blagdan potiče na promišljanje o sebi, o svojim postupcima i odnosu prema bližnjima i Bogu te kako to možemo poboljšati.
Služenje drugima najviši je čin kraljevanja. Iako se kralj povezuje s vladanjem, apsolutnom moću i osobnim prohtjevima, Isusa Krista upoznajemo na sasvim drugačiji način – kao kralja koji vlada pomažući drugima. Kralja kojemu je u interesu voditi svoj narod, kao što po liturgijskim tekstovima poznajemo opis pastira koji vodi svoje stado u želji da ga usmjeri, zaštiti i pruži mu ljubav, blagostanje i mir.
Danas su u svijetu kraljevi i kraljevstva kao takvi rijetki, ali ono pravo »kraljevanje« srećom nije rijetko – ono je vidljivo u različitim karitativnim i humanitarnim inicijativama. To pravo kraljevanje vidljivo je u vođenju drugih k dobru, solidarnosti i skrbi za druge.
Caritas je primjer pomoći drugima, a gotovo svaka župa ima svoj Caritas koji služi drugima, bilo starima i nemoćnima bilo brojnim obiteljima i samohranim roditeljima, kao i djeci bez roditeljske skrbi i onima s teškoćama u razvoju. Karitativnim se djelovanjem zapravo ranjive osobe vraćaju u zajednicu i vode k dobru, pokazuje im se milosrđe i »kraljuje se« – s njima i za njih.
Iako se u te inicijative može uključiti bilo tko, mi se želimo osvrnuti na sve mlade koji svoje vrijeme posvećuju volontiranju za dobrobit drugih i podsjećamo koliko je važno promicati tu vrijednost u odgoju i obrazovanju. Kristu se približavamo na misi, molimo se i zahvaljujemo za sve što je za nas učinio, no što radimo izvan crkve? Živimo li uistinu njegovu riječ? Služimo li komu kada za to imamo vremena i mogućnosti?
Volonterski centar SKAC primjer je inicijative mladih koji se ne samo u svoje slobodno vrijeme, nego i duhovno, u suživotu s Kristom, posvećuju pomoći drugima unutar i izvan zajednice. S pomoću brojnih duhovnih vježba, akcija i projekata mladi su pozvani djelovati hrabro, jednostavno, domišljato i s ljubavlju. U volontiranju nema rubnih skupina, pomaže se svima, voli se sve i služi se svima.
A kada se i sami u služenju izgubimo i kada ne možemo pronaći svoj put, uvijek se možemo vratiti i pomoći – drugomu, jer na taj način izgrađujemo zajednicu. Baš onako kako nas o tome uči i Matejevo evanđelje: »Tko je najveći među vama, neka vam bude sluga!« (Mt 23, 11).
Pripremili: A. Bukovac, V. Lukačin, I. Moslavac, I. Tomić