Glumci, pjevači, doktori, astronauti, nogometaši i piloti – samo su neka od »idealnih« zanimanja koja će i danas mnoga djeca spomenuti kao ona kojima se žele baviti kada odrastu. No, ohrabruju iz projekta »Obitelj i mediji«, roditelji se ne trebaju preplašiti ako njihovo dijete umjesto navedenih zanimanja poželi biti – »youtuber«. Nadalje, tržište rada samo po sebi prolazi kroz gotovo nevjerojatne preobrazbe. Mnoga radna mjesta koja su danas među najtraženijima vjerojatno i nisu postojala prije deset godina. Projekt »Obitelj i mediji« roditeljima preporučuje tri jednostavna koraka kada njihovo dijete izabere neko od »modernih« zaposlenja povezanih s digitalnom tehnologijom. Prvi je korak komunikacija. »Potrebno je razumjeti što ih doista zanima i fascinira u toj vrsti posla. Djeca će roditelje pritom uvesti i u potpuno nepoznat svijet«, pojašnjavaju iz »Obitelji i medija«.
Roditelji zatim trebaju savjetovati koja bi vrsta obrazovanja mogla biti optimalna kao priprema za takvo zanimanje. »Tehnologija napreduje brzo, a suvremeno obrazovanje nastoji ići ukorak s njom. Treba pažljivo pratiti kakve interese djeca njeguju u školi i izvan nje da bi ih se znalo usmjeriti na najbolji način«, dodaju iz »Obitelji i medija«. Na tom tragu roditelji trebaju biti hrabri poduzeti i treći korak – biti primjer svojoj djeci na koji će se ona uvijek vraćati, bez obzira na to hoće li u budućnosti biti učitelji, liječnici, piloti ili »youtuberi«. Djeci je potrebno usaditi misao, napominju iz »Obitelji i medija«, da svako zanimanje, pa i ono »youtubera«, zahtijeva profesionalizam, vještine, odgovornost i otvorenost učenju novih stvari. »Iako danas sve imamo nadohvat ruku, uvijek će postojati potreba za međuljudskim odnosima, a u temeljima svakoga zanimanja ili aktivnosti u koje se uključuju mladi ljudi stoje etičke i moralne vrline koje se bruse samo kroz ljudske odnose… Mladi su nezamjenjivi za rast društva i za budućnost svijeta i stoga ih treba podupirati i hrabriti. Roditelji se ne trebaju bojati promjena i djecu uvijek trebaju poticati da budu protagonisti svoje budućnosti«, zaključuju iz »Obitelji i medija«.