Projekt »Obitelj i mediji« predstavio je slučaj talijanske »influencerice« Chiare Ferragni koja je u raspravi o pobačaju, nastojeći držati stranu »za izbor«, objavila lažan prikaz fetusa od osam tjedana. Riječ o jednoj od poznatijih javnih osoba u Italiji, čije profile na društvenim mrežama prati osobito velik broj mladih. Njezina netočna objava fetusa koji je bio prikazan kao bezlična gruda crvenkaste prašine – dakle kao nešto nedefinirano, a ne kao živo biće koje ima pravo na život – izazvala je lavinu reakcija. Reagirali su talijanski liječnici i ginekolozi koji su takav prikaz osudili kao lažan.
Objava je i brzo izbrisana s društvenih mreža, iako se ona nikada nije ispričala za namjerno obmanjivanje svojih pratitelja. No koliko je zapravo ljudi shvatilo da je riječ o sasvim netočnu prikazu fetusa? Iz »Obitelji i medija« predlažu šest pravila za bolje snalaženje pred potencijalnim manipulacijama na društvenim mrežama.
Prije svega sve što »sjaji nije zlato«, upozoravaju iz »Obitelji i medija«, što znači da sve što objavljuju »influenceri« nužno nije i istinito. Društvene mreže ne će same od sebe razotkriti neistinu. One su samo plodno tlo na kojem se neistine jako brzo mogu širiti. Kao drugo pravilo iz »Obitelji i medija« predlažu podizanje svijesti o činjenici da na društvenim mrežama, kao i u stvarnom svijetu, nisu samo dobronamjerni ljudi. Treće pravilo odnosi se na neprestano provjeravanje: ako je nešto sumnjivo, treba potražiti neki pouzdan izvor na kojem se može provjeriti ono što do nas dolazi preko Facebooka, Twittera, Instagrama ili neke druge mreže. Nadalje, treba pročitati cijeli članak ili objavu, a ne samo naslov. A kada se neka informacija pokaže kao dezinformacija, valja ju i javno prokazati. Napose, kao šesto pravilo, stručnjaci iz »Obitelji i medija« preporučuju stvaranje popisa pouzdanih profila na društvenim mrežama na kojima se ne šire lažne informacije.