DR. LAPAT: Deklarativno mi u školama učimo o nacionalnim interesima, o zajedničkom dobru, o pravilima lijepoga ponašanja. Ali, pitanje je živimo li to? Kad bismo počeli tako živjeti, možda bi vlast bila prva koja bi htjela ta dobra djela institucionalizirati. Problem je između onoga deklarativnoga i stvarnoga života i to se vidi iz svakidašnjice.
DR. LAPAT: Ništa novo ne treba izmisliti. Samo treba vidjeti kako sustav vrjednovanja volonterstva funkcionira u susjednim zemljama i nastojati ga prilagoditi našemu. Velika Britanija vrjednuje volonterski angažman i volonterima izdaje certifikat, osigurava pokriće troškova volontera te im pruža odgovarajuću zdravstvenu zaštitu tijekom volontiranja. U Francuskoj poslodavac mora volonteru omogućiti do najviše devet dana tijekom godine kako bi sudjelovao u volonterskim aktivnostima, a ako provedu šest do 18 mjeseci volontirajući u različitim volonterskim organizacijama, tvrtkama ili javnim institucijama, za to su vrijeme volonteri oslobođeni od plaćanja dijela poreza i socijalnih davanja, kao i plaćanja doprinosa za zdravstveno osiguranje. I Vijeće Europe službeno je prepoznalo važnost promocije neformalnoga učenja mladih i razvijanja prikladnih oblika priznavanja iskustava, znanja, vještina i kompetencija stečenih u volonterskom angažmanu na lokalnoj, nacionalnoj i europskoj razini.
DR. LAPAT: Tko jednom učini dobro djelo, taj više ne odustaje. Nakon ispunjavanja dogovorenih uvjeta studenti i dalje dijele svoje vrijeme, trud, znanje i vještine. Može li ocjena biti manja od pet? Fizička ocjena u ovom je kolegiju najmanje bitna. Mnogo je važnija ocjena koju mu daje osoba kojoj je pomogao.