Talijanski film i kandidat za američkoga Oscara »Dogman«, vrsnoga redatelja Mattea Garronea, već se ovjenčao trima »europskim Oscarima«: za najbolju kostimografiju i masku te Marcello Fonte za najboljega europskoga glumca. Još je niz zasluženih nagrada dobila ta kriminalistička drama s elementima trilera i snažne, pomne karakterizacije i psihologizacije likova, zasnovana na istinitim događajima prije tridesetak godina, o čemu je pisalo u novinama.
Radnju »Dogmana« Matteo Garrone smjestio je na jug Italije, u zapušteno siromašno mjesto, gdje se ljudi bore za osnovnu egzistenciju. Pristup snimanju je dokumentaristički, često kamerom iz ruke, ali i totalima koji otkrivaju okolinu. Psi, kojih ima jako puno u filmu, od presudne su važnosti jer ne samo što zorno pokazuju različite pseće karakteristike, nego su istodobno kontrapunkt dobroj ljudskoj naravi i zrcalo zle čovjekove prirode kada se ponaša poput životinje. I upravo ono što dobroga čovjeka mijenja u životinjsko ponašanje glavna je tema filma. Stoga ima dosta scena nasilja.
Riječ je o dobrodušnom Marcellu (Fonte), vlasniku salona za uređenje pasa »Dogman«, koji jako voli pse i zna s njima postupati, obožava kćer s kojom ide na putovanja te ima dobar odnos sa sumještanima. No on nepotrebno trpi zlostavljanje od Simonea (Pesce), seoskoga nasilnika koji se ponaša poput bijesnoga psa, pa čak i nedužan zbog njega dospije u zatvor. Po povratku Marcello se naglo mijenja i upušta se u strašnu osvetu…