Vjeronauk pred suvremenim izazovima

NOVA LAĐA

»Vjeronauk i kurikulum« tema je novoga broja Lađe – časopisa za promicanje religioznog odgoja i vrjednota kršćanske kulture.

U jeku rasprava o reformi školskog i obrazovnog sustava, kao jedna od točaka rasprava našao se i Katolički vjeronauk kao školski predmet, kako s gledišta opravdanosti njegova postojanja u školskom sustavu, tako i s pitanja samoga novoga predmetnog kurikuluma koji je ponuđen na stručnu raspravu. Nova Lađa stoga donosi stručna promišljanja dr. sc. Tončija Matulića i dr. Ružice Razum o Katoličkom vjeronauku u javnome odgojno-obrazovnom sustavu, kao i brojnim suvremenim izazovima pred kojima se našao.

U uvodnoj riječi biskupi zagrebačke crkvene pokrajine uputili su pismo roditeljima vjeroučenika u kojem ih pozivaju da za svoju djecu, usprkos raznim prigovorima i negativnoj slici koju stvaraju pojedini mediji, izaberu Katolički vjeronauk, odgovarajući tako na roditeljski poziv koji im je Bog povjerio. Naglašavaju pri tome važnost vjerskog odgoja u cjelovitom razvoju i obrazovanju svake osobe »jer on ne samo da daje potrebno znanje o vjerskim sadržajima, nego i odgaja za one vrijednosti koje izgrađuju djecu i mlade u moralno-duhovnoj dimenziji njihova života. To je moguće steći upravo sudjelovanjem u vjeronaučnoj nastavi.«

Uza navedene stručne članke, novi broj Lađe donosi intervju s filmologom Krešimirom Mikićem o važnosti filma u vjeronaučnoj nastavi, a u redovitim rubrikama vrijedne ideje za vjeroučiteljski rad: prigodne recitale, metodičke upute, radne listove i razmišljanja stalnih suradnika. (vp)